Reklama

Reklama

Po stronie Słupna autostrada, w Płocku po staremu. Co z tą Wyszogrodzką? - Oczekujemy realizacji porozumienia

Opublikowano: czw, 14 sty 2021 14:17
Autor: | Zdjęcie: Michał Wiśniewski

Po stronie Słupna autostrada, w Płocku po staremu. Co z tą Wyszogrodzką? - Oczekujemy realizacji porozumienia - Zdjęcie główne

foto Michał Wiśniewski

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Za niespełna 2 lata ulica Wyszogrodzka powinna mieć już cztery, a nie dwa pasy. Niewiele na to wskazuje, bo podpisane w 2018 roku porozumie między miastem a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad nie jest respektowane.

Reklama

Wylot w kierunku Warszawy to, zdaje się, największa obecnie bolączka komunikacyjna miasta. O sprawie mówi się już od dawna, koncepcje postawały już w 2013 roku. Wydawało się, że kiedy w maju 2018 roku prezydent Andrzej Nowakowski podpisał porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie rozbudowy drogi krajowej nr 62, czyli odcinka od "Panoramy" do Wyszogrodu, sprawa w końcu ruszy. A sprawa jest pilna, bo natężenie ruchu na tym odcinku cały czas się zwiększa.

Sytuację miała rozładować budowa drugiej nitki - teoretycznie w 2022 roku (takie były przymiarki w 2018 r.) szersza droga do Wyszogrodu miała być gotowa. Wiadomo już, że to się nie wydarzy. 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych zapowiedziała niedawno, że ogłosi przetarg na rozbudowę DK 62 od Płocka do Wyszogrodu. Sęk w tym, że chodzi o odcinek od granic miasta do Wyszogrodu, czyli z punktu widzenia płocczan nic się nie zmieni. 

- Wydawało się, że to porozumienie miasto na lepsze połączenie ze Słupnem, Wyszogrodem i Warszawą. Budowa drugiej nitki, najlepiej w wariancie 2+1, tak jak obwodnica Gostynina. Przy okazji rozmawialiśmy z wójtem Słupna o obwodnicy Słupna, bo na krótkim odcinku dk 62 jest kilkadziesiąt zjazdów. Wydawało się, że racjonalne będzie zbudowanie obwodnicy Słupna. Inwestorem dla zadania miała być Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Kluczowe jest, że to jest droga krajowa, nie powiatowa czy gminna. Po drugie droga biegnie po terenie, który nie jest terenem miasta. Jadąc w kierunku Warszawy, tereny po lewej stronie to już gmina Słupno - wskazywał na konferencji prezydent Andrzej Nowakowski. 

Na czym polegało owe porozumienie? Miasto przekazało pełną dokumentację i zapłacić za realizację prac na terenie miasta.

- Część terenów, które wykupiliśmy z gminy Słupno także przekazaliśmy Dyrekcji - mówił Nowakowski. - Zadeklarowaliśmy, że będziemy utrzymywać inwestycję w naszych granicach. GDDKiA miała wyłonić wykonawcę. Zakładaliśmy, że im większy będzie to odcinek, tym tańszy będzie koszt realizacji. Wiedzieliśmy, że Dyrekcja chce zmodernizować cały odcinek do Wyszogrodu. 

W rozbudowie Wyszogrodzkiej, chodzi nie tylko o samą drogę, ale też chodnik czy ścieżkę rowerową. Mieszkańcy Imielnicy i Borowiczek są w tej chwili w zasadzie wykluczeni, bo na Podolszyce prowadzi tylko wąski chodnik. Nie mówiąc już o mieszkańcach Parceli. 

- To co mnie najbardziej bulwersuje to zaproponowana koncepcja, która została nam przedstawiona do zaopiniowania. Po stronie Płocka pozostaje ta sama, dwupasmowa droga. Nikt nam nie przedstawił koncepcji jak będzie wyglądał odcinek między rondem z Mirosławiem, a rondem które ma powstać na ul. Harcerskiej. Oczekujemy drogi w standardzie 2+2, tak jak z resztą między Harcerską a "Panoramą". Oczekujemy od Dyrekcji realizacji porozumienia i inwestycji, na którą czekają mieszkańcy Płocka - domaga się prezydent. 

Jak wskazywał Nowakowski, plany Płocka i Słupna od dawna przewidują czteropasmową jezdnię. 

- Sugerowanie ze strony GDKKiA, że jeśli Płock chce, powinien sobie wybudować drogę, najlepiej na terenach gminy Słupno, jest bulwersujące. Nie ma na to naszej zgody. Oczekujemy realizacji porozumienia - powtarzał prezydent. - Dla mnie to skandal, że nikt w GDDKiA nie próbuje realnie i uczciwie z nami rozmawiać o inwestycji, która od dwóch lat powinna być procedowana, a teraz już realizowana. Na odcinku Mirosław-Wyszogród jest węzeł komunikacyjny, dosyć "na bogato", jak na autostradzie wręcz, a to co po stronie Płocka ma być ograniczone do dwupasmowej jezdni. 

- Usłyszeliśmy, że nie ma możliwości zrealizowania tego fragmentu ul. Wyszogrodzkiej w standardzie 2+2. To absolutna bzdura! To jest pas, w któym 2+2 spokojnie by się zmieściło. Oczywiście dla bezpieczeństwa posesji mogłaby mieć w tym miejscu ograczenie prędkości, może być nieoddzielona pasem zieleni czy barierami. Można to rozwiązać. Wielokrotnie na to zwracaliśmy uwagę. Chcę, żeby to wszyscy usłyszeli: nie zmieni się nic - rozkładał ręce Jacek Terebus, zastępca prezydenta ds. inwestycji i remontów. 

Andrzej Nowakowski wystosował list do premiera Mateusza Morawieckiego, który trafi także do marszałka, wojewody i wszystkich parlamentarzystów z okręgu płocko-ciechanowskiego. 

- [...] wszelkie czynności wydają się mieć charakter pozornych działań, nie przybliżających nas do budowy drogi wylotowej z miasta o standardzie zapewniającym płynność oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego. Możliwość przeprowadzenia inwestycji w zakładanym terminie wzbudza wątpliwość tak moją jak i płocczan, wyrażających niejednokrotnie swoje niezadowolenie i w sposób niewłaściwy kierujących do władz miasta wnioski o przyspieszenie postępu prac. Miasto Płock w prowadzonej z GDDKiA O. Warszawa korespondencji odrzuca przedstawione w wytycznych do projektowania treści wnosząc, aby przebudowa/rozbudowa drogi DK62 została zaprojektowana z poszanowaniem istniejącej zabudowy i uwzględnieniem szerokości pasa drogowego z planów miejscowych Płocka i Słupna. Ponadto, w listopadzie 2020 roku zostaliśmy poinformowani o braku środków finansowych w planie GDDKiA na odcinek nr 3 naszej inwestycji. Oczekuję w tym miejscu od Pana Premiera, wierząc w jak najlepsze intencje i troskę o poprawę sytuacji transportowej w naszym mieście, podjęcia stosownych decyzji skutkujących zaplanowaniem w budżecie odpowiedzialnego za tę inwestycję warszawskiego oddziału GDDKiA środków dla bezzwłocznego jej przeprowadzenia - czytamy w liście. 

Prezydent zapowiedział też, że na najbliższej sesji rady poprosi radnych o przygotowanie apelu do władz centralnych w tej sprawie. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (25)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 9 miesięcy temu | ocena +0 / -0

    Brand

    Orlen jest najbogatszym i najważniejszym kombinatem w kraju, a ulic Zglenickiego i Łukaszewicza do jego bram jest w fatalnym stanie i bez oświetlenia!!! I to jest ta gospodarka i porządek, który wyróżnia to miasto zasiedziałe w Polsce B od wieków. Wniosek? Ano taki, że ORLEN jest jak wrzód na tyłku, bo wcale nie jest zainteresowany w rozwój Płocka. Więc jak? Ano tak, że za zwykłe odpisy z zysków kombinat powinien zbudować do siebie wygodne ulice. Poza tym o modernizacje Dk-62 należy prosić, a nie arogancko "oczekiwać". Ugiąć się przed inwestorem, a nie być arogantem. Życie...

  • 9 miesięcy temu | ocena +0 / -0

    Blablacar

    Sprawa jest pilna xd młodzi chcą dobry dojazd do stolicy do pracy.

  • 9 miesięcy temu | ocena +6 / -2

    Daro

    TO PŁOCKA nie stać na kawałek drogi? Żenada! Platforma też by Ci nie dała bo piniendzy nie ma

    • 9 miesięcy temu | ocena +0 / -0

      czytaniezezrozumieniem

      Platforma to, platforma tamto, generalnie wina Tuska... Tyle zrozumiał chory pisowski fanatyk, choć jest napisane czarno na białym: miasto podpisało porozumienie, w którym zobowiązało się do pokrycia kosztów inwestycji na terenie miasta (ale żeby było jasne miasto nie może przebudować tej drogi bez pozwolenia GDDKiA). A właśnie o ten fragment toczy się spór, czyli dla opornych: miasto chcę ulicę 2x2, nawet pokryje jej koszty, ale warszawskie GDDKiA nagle, po roku stwierdziło, że nie chce takiej budować. Bo prezydent z PO, mają Orlen i generalnie - w Warszawie robimy tunele długości 5km, bo szpan, albo tunel pod parkiem, a w Płocku, to niech wsioki się cieszą, że asfalt mają. :) Do tego jeszcze A1 przez Kutno, S10 przez Sierpc (no ewentualnie przez Bielsk, bo Kopacz podpisała, że ma być jak najbliżej Płocka, a Płock przecież pod Bielskiem leży), a DK62 do Wyszogrodu 2 jezdnie i wypasy, bo przecież WIELKA AUTOSTRADOWA OBWODNICA WARSZAWY, trzecia tak z grubsza licząc, a od Wyszogrodu jednym pasem, albo dwoma na około powiatu płockiego. Rzeczywiście żenada.

    • 9 miesięcy temu | ocena +2 / -2

      Jaro

      Żenadą jest to że nierząd robi inwestycje drogowe z klucza partyjnego - daje swoim, wszelkich nie swojaków musi pokarać a za to płacą mieszkańcy ....czyż nierządu nie stać na wybudowanie kilometra dłuższej drogi

  • 9 miesięcy temu | ocena +3 / -1

    Endriu

    Zacznij myśleć obwodnica Słupna jest potrzebna nie interesuj się slupnem. Slupno powinno już podlaczone do Plocka.

    • 9 miesięcy temu | ocena +1 / -2

      AaB

      Wara od slupna

      • 9 miesięcy temu | ocena +0 / -1

        CcD

        Jasne, wara. Najlepiej wara jeszcze z tą 60-tką, bo obecnie mieszkańcy Płocka muszą za karę wlec się kilometrami tylko dlatego, że stawiane są ograniczenia, aby uciekinierzy z miasta, którzy zarabiane w Płocku pieniądze postanowili przeznaczyć na działki i podatki w Słupnie, mogli się wbić w ruch na DK62. Wprowadzić tam podwyższenie do 100km/h i niech sobie siedzą w Słupnie, jak wara to wara. Przynajmniej będzie wtedy dało się tam jechać. Albo zlikwidować 3/4 tych uliczek i będzie spokój. Kto komu kazał budować się przy drodze dojazdowej do miasta?

  • 9 miesięcy temu | ocena +1 / -16

    Judasz Iskariota

    Krzyż na sali obrad to wstyd! Jakby obrady w kościele były.

  • 9 miesięcy temu | ocena +11 / -10

    Love and Rockets

    Patologia Obywatelska i Lewica potrafią tylko narzekać i donosić. Budować już nie.

    • 9 miesięcy temu | ocena +2 / -1

      Sipdop

      To weź chłopie kolejnego pisowca to ci Słupno z Płockiem molem połączy.

  • 9 miesięcy temu | ocena +9 / -0

    xyz

    Kur Nie potraficie dopracować tej strony jakiś przygłup a nie programista ją robił wstyd

  • 9 miesięcy temu | ocena +12 / -1

    Szorstki banan

    Walić Wyszogrodzką. Liczy się tylko S10 najbliżej miasta.

  • 9 miesięcy temu | ocena +12 / -5

    Dezerter

    Co na to wielki budowniczy z PO siedzący obecnie we więzieniu minister transportu Sławomir Nowak?

    • 9 miesięcy temu | ocena +0 / -1

      echhh!

      Ten psi syn nie ma już nic do gadania. I całe szczęście. Złodziej i aferzysta. Po co go wspominać?

  • 9 miesięcy temu | ocena +11 / -4

    Ocena

    To jest tak gdy za sprawy poważne birą się dyletanci!

  • 9 miesięcy temu | ocena +10 / -3

    Radomir

    Sprawa jest bardzo prosta, Miasto posiada za wąski pas drogowy do zaprojektowania przez GDDKiA i wybudowania drogi dwupasmowej wg obecnie obowiązujących standardów, czyli z drogami zbiorczymi z których odbywałby się ruch lokalny z wjazdami na posesje. Takie rozwiązania zastosowano na terenie gminy Słupno co widać na załączonych projektach i taki standard trzeba utrzymać na terenie miasta.

  • 9 miesięcy temu | ocena +13 / -11

    Łysy Dzbanek

    Andrzejek otoczony wianuszkiem "biurw" w UM, już dawno starcił kontakt z rzeczywistościa. Tak slabo zarzadzanego miast ciezko jest znalez na mapie Polski. 3/4 rzadow to czas kiedy P0-PSL rzadziło i wtedy tez niec nie potrafił zdziałac. Stadio i jego budowa jest tylko wynikiem bardzo mocnego "presingu" ze strony Kibiców , których najzwyczajniej sie przestraszył. Pieniazdze ze stadioniu ( potwierdzone info) służyły by do budowania kolejnych chodników, niby ronde i placów zabaw- patent jest taki ze z manewrów prowizja sie nalezy :) a ze stadionu ciezko, za duze pieniadze ... to duzo oczu patrzy. Prowizoryczne działania nazwijmy go Łysego Dzban maja na celu, przygotowac dla niego mieciutka poduszkie finansowa, gdy skoczy z Płockie a przeskoczy na Posła. Juz był Posłem ale wolał byc Prezydentem :) lepsze prowizje.

  • 9 miesięcy temu | ocena +5 / -3

    pytający

    Ten autorek tekstu Michałek Wiśniewski skończył chociaż podstawówkę?

  • 9 miesięcy temu | ocena +9 / -1

    jak pownno być napisane po polsku:

    "Miasto przekazało pełną dokumentację i zapłacić za realizację prac na terenie miasta."...bo to napewno nie jest po polsku!

  • 9 miesięcy temu | ocena +21 / -2

    renówka

    Czy tak trudno powiedzieć, że Płock jest ukarany podobnie jak za komuny Radom? Przecież w kraju o wiele mniejsze miejscowości, a nawet wsie doczekały się obwodnic i lepszych kategorii dróg. Niech bielmo zejdzie z oka i na temat należy patrzeć realnie. Zemsta PiS-u za stosunek Płocka do tej formacji. Warunki komunikacyjne miasta oraz Kombinatu zupełnie nie obchodzą nikogo.

  • 9 miesięcy temu | ocena +15 / -2

    Dixon

    Koncepcja Wyszogrodzkiej jako szerokiej wylotówki z Płocka To błąd. Powinna być zmodernizowana tylko jako dojazd do Słupna że ścieżką rowerową. Trasą tranzytową na Warszawę powinna być S10 w granicach miasta. Czym prędzej to zrozumiecie tym lepiej. I magistrat i kolesie z Gddkia.

    • 9 miesięcy temu | ocena +5 / -1

      formel

      To nie wiesz, że S10 ma biegnąć pod Płockiem omijając miasto. Ta trasa biegnąc przez Płock ? To nonsens. Płock posiada sieć ulic jak wieś - przez miasto wiedzie jedna ulica. Wiedzie tu widzisz miejsce na S10 ?

      • 9 miesięcy temu | ocena +9 / -0

        Dixon

        A w którym mieście eska leci przez miasto? Popatrz jak S8 leci koło Łasku, Zduńskiej Woli i Sieradza. Wywalczyli sobie zakrzywienie trasy i teraz mają 1 godz. do Wrocławia i 1,5 do Warszawy. S10 na Trzepowie i ok. Rozumiesz?

  • 9 miesięcy temu | ocena +14 / -4

    Ehh

    Porozumienia chcą Ci, którzy swoim PO PSL SLD jadem plują.