Wylot w kierunku Warszawy to, zdaje się, największa obecnie bolączka komunikacyjna miasta. O sprawie mówi się już od dawna, koncepcje postawały już w 2013 roku. Wydawało się, że kiedy w maju 2018 roku prezydent Andrzej Nowakowski podpisał porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie rozbudowy drogi krajowej nr 62, czyli odcinka od "Panoramy" do Wyszogrodu, sprawa w końcu ruszy. A sprawa jest pilna, bo natężenie ruchu na tym odcinku cały czas się zwiększa.
Sytuację miała rozładować budowa drugiej nitki - teoretycznie w 2022 roku (takie były przymiarki w 2018 r.) szersza droga do Wyszogrodu miała być gotowa. Wiadomo już, że to się nie wydarzy.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych zapowiedziała niedawno, że ogłosi przetarg na rozbudowę DK 62 od Płocka do Wyszogrodu. Sęk w tym, że chodzi o odcinek od granic miasta do Wyszogrodu, czyli z punktu widzenia płocczan nic się nie zmieni.
- Wydawało się, że to porozumienie miasto na lepsze połączenie ze Słupnem, Wyszogrodem i Warszawą. Budowa drugiej nitki, najlepiej w wariancie 2+1, tak jak obwodnica Gostynina. Przy okazji rozmawialiśmy z wójtem Słupna o obwodnicy Słupna, bo na krótkim odcinku dk 62 jest kilkadziesiąt zjazdów. Wydawało się, że racjonalne będzie zbudowanie obwodnicy Słupna. Inwestorem dla zadania miała być Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Kluczowe jest, że to jest droga krajowa, nie powiatowa czy gminna. Po drugie droga biegnie po terenie, który nie jest terenem miasta. Jadąc w kierunku Warszawy, tereny po lewej stronie to już gmina Słupno - wskazywał na konferencji prezydent Andrzej Nowakowski.
Na czym polegało owe porozumienie? Miasto przekazało pełną dokumentację i zapłacić za realizację prac na terenie miasta.
- Część terenów, które wykupiliśmy z gminy Słupno także przekazaliśmy Dyrekcji - mówił Nowakowski. - Zadeklarowaliśmy, że będziemy utrzymywać inwestycję w naszych granicach. GDDKiA miała wyłonić wykonawcę. Zakładaliśmy, że im większy będzie to odcinek, tym tańszy będzie koszt realizacji. Wiedzieliśmy, że Dyrekcja chce zmodernizować cały odcinek do Wyszogrodu.
W rozbudowie Wyszogrodzkiej, chodzi nie tylko o samą drogę, ale też chodnik czy ścieżkę rowerową. Mieszkańcy Imielnicy i Borowiczek są w tej chwili w zasadzie wykluczeni, bo na Podolszyce prowadzi tylko wąski chodnik. Nie mówiąc już o mieszkańcach Parceli.
- To co mnie najbardziej bulwersuje to zaproponowana koncepcja, która została nam przedstawiona do zaopiniowania. Po stronie Płocka pozostaje ta sama, dwupasmowa droga. Nikt nam nie przedstawił koncepcji jak będzie wyglądał odcinek między rondem z Mirosławiem, a rondem które ma powstać na ul. Harcerskiej. Oczekujemy drogi w standardzie 2+2, tak jak z resztą między Harcerską a "Panoramą". Oczekujemy od Dyrekcji realizacji porozumienia i inwestycji, na którą czekają mieszkańcy Płocka - domaga się prezydent.
Jak wskazywał Nowakowski, plany Płocka i Słupna od dawna przewidują czteropasmową jezdnię.
- Sugerowanie ze strony GDKKiA, że jeśli Płock chce, powinien sobie wybudować drogę, najlepiej na terenach gminy Słupno, jest bulwersujące. Nie ma na to naszej zgody. Oczekujemy realizacji porozumienia - powtarzał prezydent. - Dla mnie to skandal, że nikt w GDDKiA nie próbuje realnie i uczciwie z nami rozmawiać o inwestycji, która od dwóch lat powinna być procedowana, a teraz już realizowana. Na odcinku Mirosław-Wyszogród jest węzeł komunikacyjny, dosyć "na bogato", jak na autostradzie wręcz, a to co po stronie Płocka ma być ograniczone do dwupasmowej jezdni.
- Usłyszeliśmy, że nie ma możliwości zrealizowania tego fragmentu ul. Wyszogrodzkiej w standardzie 2+2. To absolutna bzdura! To jest pas, w któym 2+2 spokojnie by się zmieściło. Oczywiście dla bezpieczeństwa posesji mogłaby mieć w tym miejscu ograczenie prędkości, może być nieoddzielona pasem zieleni czy barierami. Można to rozwiązać. Wielokrotnie na to zwracaliśmy uwagę. Chcę, żeby to wszyscy usłyszeli: nie zmieni się nic - rozkładał ręce Jacek Terebus, zastępca prezydenta ds. inwestycji i remontów.
Andrzej Nowakowski wystosował list do premiera Mateusza Morawieckiego, który trafi także do marszałka, wojewody i wszystkich parlamentarzystów z okręgu płocko-ciechanowskiego.
- [...] wszelkie czynności wydają się mieć charakter pozornych działań, nie przybliżających nas do budowy drogi wylotowej z miasta o standardzie zapewniającym płynność oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego. Możliwość przeprowadzenia inwestycji w zakładanym terminie wzbudza wątpliwość tak moją jak i płocczan, wyrażających niejednokrotnie swoje niezadowolenie i w sposób niewłaściwy kierujących do władz miasta wnioski o przyspieszenie postępu prac. Miasto Płock w prowadzonej z GDDKiA O. Warszawa korespondencji odrzuca przedstawione w wytycznych do projektowania treści wnosząc, aby przebudowa/rozbudowa drogi DK62 została zaprojektowana z poszanowaniem istniejącej zabudowy i uwzględnieniem szerokości pasa drogowego z planów miejscowych Płocka i Słupna. Ponadto, w listopadzie 2020 roku zostaliśmy poinformowani o braku środków finansowych w planie GDDKiA na odcinek nr 3 naszej inwestycji. Oczekuję w tym miejscu od Pana Premiera, wierząc w jak najlepsze intencje i troskę o poprawę sytuacji transportowej w naszym mieście, podjęcia stosownych decyzji skutkujących zaplanowaniem w budżecie odpowiedzialnego za tę inwestycję warszawskiego oddziału GDDKiA środków dla bezzwłocznego jej przeprowadzenia - czytamy w liście.
Prezydent zapowiedział też, że na najbliższej sesji rady poprosi radnych o przygotowanie apelu do władz centralnych w tej sprawie.
Komentarze (26)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.
7 dni temu | ocena +0 / -0
Brand
Orlen jest najbogatszym i najważniejszym kombinatem w kraju, a ulic Zglenickiego i Łukaszewicza do jego bram jest w fatalnym stanie i bez oświetlenia!!! I to jest ta gospodarka i porządek, który wyróżnia to miasto zasiedziałe w Polsce B od wieków. Wniosek? Ano taki, że ORLEN jest jak wrzód na tyłku, bo wcale nie jest zainteresowany w rozwój Płocka. Więc jak? Ano tak, że za zwykłe odpisy z zysków kombinat powinien zbudować do siebie wygodne ulice. Poza tym o modernizacje Dk-62 należy prosić, a nie arogancko "oczekiwać". Ugiąć się przed inwestorem, a nie być arogantem. Życie...
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
9 dni temu | ocena +0 / -0
Blablacar
Sprawa jest pilna xd młodzi chcą dobry dojazd do stolicy do pracy.
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
9 dni temu | ocena +6 / -2
Daro
TO PŁOCKA nie stać na kawałek drogi? Żenada! Platforma też by Ci nie dała bo piniendzy nie ma
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
2 dni temu | ocena +0 / -0
czytaniezezrozumieniem
Platforma to, platforma tamto, generalnie wina Tuska... Tyle zrozumiał chory pisowski fanatyk, choć jest napisane czarno na białym: miasto podpisało porozumienie, w którym zobowiązało się do pokrycia kosztów inwestycji na terenie miasta (ale żeby było jasne miasto nie może przebudować tej drogi bez pozwolenia GDDKiA). A właśnie o ten fragment toczy się spór, czyli dla opornych: miasto chcę ulicę 2x2, nawet pokryje jej koszty, ale warszawskie GDDKiA nagle, po roku stwierdziło, że nie chce takiej budować. Bo prezydent z PO, mają Orlen i generalnie - w Warszawie robimy tunele długości 5km, bo szpan, albo tunel pod parkiem, a w Płocku, to niech wsioki się cieszą, że asfalt mają. :) Do tego jeszcze A1 przez Kutno, S10 przez Sierpc (no ewentualnie przez Bielsk, bo Kopacz podpisała, że ma być jak najbliżej Płocka, a Płock przecież pod Bielskiem leży), a DK62 do Wyszogrodu 2 jezdnie i wypasy, bo przecież WIELKA AUTOSTRADOWA OBWODNICA WARSZAWY, trzecia tak z grubsza licząc, a od Wyszogrodu jednym pasem, albo dwoma na około powiatu płockiego. Rzeczywiście żenada.
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
9 dni temu | ocena +2 / -2
Jaro
Żenadą jest to że nierząd robi inwestycje drogowe z klucza partyjnego - daje swoim, wszelkich nie swojaków musi pokarać a za to płacą mieszkańcy ....czyż nierządu nie stać na wybudowanie kilometra dłuższej drogi
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
9 dni temu | ocena +3 / -1
Endriu
Zacznij myśleć obwodnica Słupna jest potrzebna nie interesuj się slupnem. Slupno powinno już podlaczone do Plocka.
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
9 dni temu | ocena +1 / -2
AaB
Wara od slupna
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
2 dni temu | ocena +0 / -0
CcD
Jasne, wara. Najlepiej wara jeszcze z tą 60-tką, bo obecnie mieszkańcy Płocka muszą za karę wlec się kilometrami tylko dlatego, że stawiane są ograniczenia, aby uciekinierzy z miasta, którzy zarabiane w Płocku pieniądze postanowili przeznaczyć na działki i podatki w Słupnie, mogli się wbić w ruch na DK62. Wprowadzić tam podwyższenie do 100km/h i niech sobie siedzą w Słupnie, jak wara to wara. Przynajmniej będzie wtedy dało się tam jechać. Albo zlikwidować 3/4 tych uliczek i będzie spokój. Kto komu kazał budować się przy drodze dojazdowej do miasta?
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
9 dni temu | ocena +1 / -16
Judasz Iskariota
Krzyż na sali obrad to wstyd! Jakby obrady w kościele były.
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +10 / -10
Love and Rockets
Patologia Obywatelska i Lewica potrafią tylko narzekać i donosić. Budować już nie.
Odpowiedz
Oceń
7 dni temu | ocena +2 / -0
Sipdop
To weź chłopie kolejnego pisowca to ci Słupno z Płockiem molem połączy.
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +9 / -0
xyz
Kur Nie potraficie dopracować tej strony jakiś przygłup a nie programista ją robił wstyd
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +12 / -1
Szorstki banan
Walić Wyszogrodzką. Liczy się tylko S10 najbliżej miasta.
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +12 / -5
Dezerter
Co na to wielki budowniczy z PO siedzący obecnie we więzieniu minister transportu Sławomir Nowak?
Odpowiedz
Oceń
9 dni temu | ocena +0 / -0
echhh!
Ten psi syn nie ma już nic do gadania. I całe szczęście. Złodziej i aferzysta. Po co go wspominać?
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +11 / -3
PO
Poskarż się do swojego szefa Rafała Czajkowskiego.
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +11 / -4
Ocena
To jest tak gdy za sprawy poważne birą się dyletanci!
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +10 / -3
Radomir
Sprawa jest bardzo prosta, Miasto posiada za wąski pas drogowy do zaprojektowania przez GDDKiA i wybudowania drogi dwupasmowej wg obecnie obowiązujących standardów, czyli z drogami zbiorczymi z których odbywałby się ruch lokalny z wjazdami na posesje. Takie rozwiązania zastosowano na terenie gminy Słupno co widać na załączonych projektach i taki standard trzeba utrzymać na terenie miasta.
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +12 / -11
Łysy Dzbanek
Andrzejek otoczony wianuszkiem "biurw" w UM, już dawno starcił kontakt z rzeczywistościa. Tak slabo zarzadzanego miast ciezko jest znalez na mapie Polski. 3/4 rzadow to czas kiedy P0-PSL rzadziło i wtedy tez niec nie potrafił zdziałac. Stadio i jego budowa jest tylko wynikiem bardzo mocnego "presingu" ze strony Kibiców , których najzwyczajniej sie przestraszył. Pieniazdze ze stadioniu ( potwierdzone info) służyły by do budowania kolejnych chodników, niby ronde i placów zabaw- patent jest taki ze z manewrów prowizja sie nalezy :) a ze stadionu ciezko, za duze pieniadze ... to duzo oczu patrzy. Prowizoryczne działania nazwijmy go Łysego Dzban maja na celu, przygotowac dla niego mieciutka poduszkie finansowa, gdy skoczy z Płockie a przeskoczy na Posła. Juz był Posłem ale wolał byc Prezydentem :) lepsze prowizje.
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +5 / -3
pytający
Ten autorek tekstu Michałek Wiśniewski skończył chociaż podstawówkę?
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +9 / -1
jak pownno być napisane po polsku:
"Miasto przekazało pełną dokumentację i zapłacić za realizację prac na terenie miasta."...bo to napewno nie jest po polsku!
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +21 / -2
renówka
Czy tak trudno powiedzieć, że Płock jest ukarany podobnie jak za komuny Radom? Przecież w kraju o wiele mniejsze miejscowości, a nawet wsie doczekały się obwodnic i lepszych kategorii dróg. Niech bielmo zejdzie z oka i na temat należy patrzeć realnie. Zemsta PiS-u za stosunek Płocka do tej formacji. Warunki komunikacyjne miasta oraz Kombinatu zupełnie nie obchodzą nikogo.
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +15 / -2
Dixon
Koncepcja Wyszogrodzkiej jako szerokiej wylotówki z Płocka To błąd. Powinna być zmodernizowana tylko jako dojazd do Słupna że ścieżką rowerową. Trasą tranzytową na Warszawę powinna być S10 w granicach miasta. Czym prędzej to zrozumiecie tym lepiej. I magistrat i kolesie z Gddkia.
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +5 / -1
formel
To nie wiesz, że S10 ma biegnąć pod Płockiem omijając miasto. Ta trasa biegnąc przez Płock ? To nonsens. Płock posiada sieć ulic jak wieś - przez miasto wiedzie jedna ulica. Wiedzie tu widzisz miejsce na S10 ?
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +9 / -0
Dixon
A w którym mieście eska leci przez miasto? Popatrz jak S8 leci koło Łasku, Zduńskiej Woli i Sieradza. Wywalczyli sobie zakrzywienie trasy i teraz mają 1 godz. do Wrocławia i 1,5 do Warszawy. S10 na Trzepowie i ok. Rozumiesz?
Zgłoś
Odpowiedz
Oceń
10 dni temu | ocena +14 / -4
Ehh
Porozumienia chcą Ci, którzy swoim PO PSL SLD jadem plują.
Odpowiedz
Oceń