reklama

Wybrano miasta najbardziej przyjazne rowerzystom. Które miejsce dla Płocka?

Opublikowano:
Autor:

Wybrano miasta najbardziej przyjazne rowerzystom. Które miejsce dla Płocka? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościRanking sporządzany jest co dwa lata i przygotowuje go redakcja magazynu „Rowertour”. Tym razem to nie Gdańsk jest na szczycie podium, miasto zdołał zdetronizować Wrocław. Trzecia pozycja należy do Radomia.

Ranking sporządzany jest co dwa lata i przygotowuje go redakcja magazynu „Rowertour”. Tym razem to nie Gdańsk jest na szczycie podium, miasto zdołał zdetronizować Wrocław. Trzecia pozycja należy do Radomia.

Radom, dzięki nowym drogom rowerowym i pasom dla rowerów, awansował o trzy oczka. Płock jest co prawda niżej, bo na 14. pozycji, ale awansował z 25. lokaty! Są też inne miasta, które zaliczyły spory awans, to m.in. Poznań (z 18. na 9. miejsce), Koszalin (z 26. na 12.), no i największy skok dokonany przez miasto Rybnik, które poszybowało o 19 miejsc w górę (z 31. miejsca na 15.).

Skąd wziął się awans dla Płocka? To głównie rezultat jednego z kryteriów (chociaż lepszy od nas okazał się Rzeszów), jakim jest łączna długość pasów ruchu dla rowerów, dróg rowerowych, dróg dla rowerów i pieszych w stosunku do wielkości miasta. Zastosowano tu skalę otwartą, w przeciwieństwie do pozostałych kryteriów ze skalą od 0 do 3 bądź od 0 do 6 pkt. Na duży plus zaliczono też długość rowerowej infrastruktury rowerowej o nawierzchni asfaltowej, brano również pod uwagę czy centrum miasta stało się bardziej przyjazne dla zwolenników jednośladów i czy sieć rowerowa umożliwia przedostanie się z centrum do granic miasta. Oceniono też procedury projektowania i budowania, czy też korzystania z zewnętrznego dofinansowania – tu również miasto wypadło nieźle (2 na 3 pkt).

No dobrze, ale żeby nie było tak idealnie dołożono też łyżkę dziegciu, czyli zero punktów przy czterech kryteriach, w tym za długość wyremontowanej infrastruktury drogowej w ostatnich latach w stosunku do istniejącej rowerowej infrastruktury drogowej, długość ulic jednokierunkowych z dopuszczonym ruchem rowerów w obu kierunkach (z pomocą kontrapasów i bez nich) w stosunku do wszystkich ulic jednokierunkowych w mieście. Równie słabo wypadliśmy w zakresie ustawionych stojaków do przypięcia ramy roweru w stosunku do liczby mieszkańców miasta. Ostatni mankament w zasadzie odnosi się do płockiej spółki przewozowej – Komunikacji Miejskiej, gdyż to ona decyduje o możliwości przewozu rowerów autobusami na terenie miasta.

Ranking

1. Wrocław

2. Gdańsk

3. Radom

4. Toruń

5. Słupsk

6. Warszawa

7. Gdynia

8. Białystok

9. Poznań

10. Opole

11. Olsztyn

12. Koszalin

13. Bydgoszcz

14. Płock

15. Rybnik

16. Szczecin

17. Katowice

18. Lublin

19. Kraków

20. Grudziądz

21. Rzeszów

22. Łódź

23. Tychy

24. Sosnowiec

25. Kalisz

26. Dąbrowa Górnicza

27. Ruda Śląska

28. Gorzów Wielkopolski

29. Częstochowa

30. Tarnów

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo