Dawniej nie było elektronicznych tablic na niektórych przystankach, korzystało się wyłącznie z papierowych rozkładów jazdy włożonych za szybę. Mieszkańcy docenili jednak do tego stopnia wygodę szybkiej informacji o czasie podjazdu oczekiwanego autobusu, że przy nieczynnej przez kilka tygodni tablicy dopytują, co się dzieje.
Niedawno napisała do naszej redakcji czytelniczka na Facebooku w związku z przystankiem autobusowym w centrum miasta. Elektroniczna tablica przy wiacie przestała pokazywać godziny odjazdu autobusów.
- Duży przystanek przesiadkowy na Jachowicza przy teatrze został pozbawiony bardzo ważnej funkcjonalności. Czym to jest spowodowane i jak długo będzie trwało? - dopytywała.
Za przystanki nie odpowiada jednak Komunikacja Miejska, tylko Ratusz.
- Awaria tablicy była poważna – mówi Konrad Kozłowski z zespołu współpracy z mediami w Urzędzie Miasta Płocka. - Spalił się komputer, trzeba było wymienić go na nowy. Naprawa jest realizowana w ramach gwarancji producenta. Tablica, zgodnie z informacją od firmy, która wymienia urządzenie, powinna zostać uruchomiona do 14 lipca.
Rzeczywiście tak się stało. Jednocześnie ta sama czytelniczka wspomniała, że 4 lipca zabrakło jej funkcjonalności w biletomatach stacjonarnych na Jachowicza i w galerii. Nie można było płacić kartą.
- Co do biletomatów, to w galerii nie było żadnej awarii. Biletomat działał bez zarzutów - informuje rzeczniczka Komunikacji Miejskiej w Płocku, Kinga Wochowska. - Jeśli chodzi o ten przy ul. Jachowicza, to rzeczywiście tam była awaria. Jeszcze tego samego dnia wszystko wróciło do normy.
Fot. Karolina Burzyńska / Portal Płock