Reklama

Reklama

Wielka promocja piwa w Biedronce. Specjalista uzależnień ostrzega

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Wielka promocja piwa w Biedronce. Specjalista uzależnień ostrzega - Zdjęcie główne

foto Pixabay

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Do marketów Biedronka wraca popularna promocja. Tylko w sobotę 5 listopada, z kartą lojalnościową tej sieci sklepów, kupując 12 piw można otrzymać kolejnych 12 butelek gratis. Specjalista uzależnień ostrzega: "taka promocja wyzwala pewne nieodpowiednie zachowania".

Reklama

Dziś, a więc w sobotę, 5 listopada, pełnoletni klienci sieci Biedronka mogą skorzystać z promocji: 12 piw plus 12 kolejnych gratis. Już po raz kolejny portugalska sieć wprowada tego typu promocję. 

- Dzięki temu przy zakupie 24 butelek, przy kasie automatycznie naliczony zostanie rabat o wartości 12 najtańszych piw biorących udział w promocji, ze skomponowanego zestawu - czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym sieci.

Promocja dotyczy kilku popularnych marek i towarzyszy jej akcja marketingowa. I choć to lubiana przez konsumentów oferta, to jest ona jednocześnie dość kontrowersyjna. Dlaczego?

Jak przekonuje Bartosz Krawczyński, psycholog, specjalista terapii uzależnień, może ona działać negatywnie - chociażby na osoby uzależnione.

- U osoby z problemami niektóre rzeczy są tzw. "wyzwalaczami" - tłumaczy Krawczyński w rozmowie z nami. - Chodzi o przedmioty czy miejsca. Alkohol, kojarzący się w sposób bezpośredni z jego używaniem, pobudza układ dopaminergiczny. Osoba uzależniona już na sam widok piwa działa w bardzo podobny sposób, jak w trakcie jego zażywania. Oznacza to, że już sama informacja o takiej promocji zadziała jako wspomniany "wyzwalacz".

Osoba uzależniona zaczyna mieć zatem problem już w chwili zobaczenia reklamy z taką promocją. - To jest bardzo ciężki temat szczególnie w Polsce, gdzie kultura spożywania alkoholu jest bardzo rozwinięta - przyznał Krawczyński. 

Jak przekonuje psycholog, taka promocja może wpłynąć również na osoby zdrowe. Wyzwala ona bowiem pewne nieodpowiednie zachowania.

- Promowanie alkoholu w taki sposób zachęca do jego zakupu - przyznaje psycholog. - To nie są cukierki czy szampon, a używka i trzeba być tego świadomym. Oczywiście wszystko jest dla ludzi, jednak w przypadku alkoholu czy innych używek, reklama nie jest najlepszym posunięciem. Taka promocja zachęca ludzi do kupowania, a tym samym propaguje picie - dodał na zakończenie.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy