Część komórek Ratusza, m.in. rzecznik konsumentów, Biuro Obsługi Inwestora czy Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych, przeprowadziła się już ze starówki i z Bielskiej do budynku przy Piłsudskiego, gdzie wcześniej mieściło się Centrum Kształcenia Ustawicznego. Z kolei od wtorku przez cztery dni przeprowadzać się będą pozostali urzędnicy. Łącznie będzie tam pracować ok. 100 pracowników urzędu. Będziemy tam m.in. rejestrowali auta, odbierali dowody osobiste, korzystali z pomocy rzecznika konsumentów itp.
Z powodu przeprowadzki interesanci mający sprawy w Wydziale Ewidencji i Spraw Obywatelskich mogą od wtorku pocałować klamkę. - Przez cztery dni, od 1 do 4 kwietnia, nie będzie można składać wniosków m.in. o wydanie dowodu osobistego czy prawa jazdy - zapowiada Hubert Woźniak z biura prasowego Ratusza. - Niemożliwy będzie także odbiór tych dokumentów.
Oddział Komunikacji, Oddział Spraw Obywatelskich oraz Oddział Ewidencji Działalności Gospodarczej zaczną funkcjonować przy Piłsudskiego od 7 kwietnia br. Dlatego poniedziałek 31 marca jest ostatnim dniem na załatwienie spraw w urzędzie.
- Przeprowadzka Wydziału Ewidencji i Spraw Obywatelskich do budynku przy al. Piłsudskiego 6 pozwoli Urzędowi Miasta obniżyć koszty funkcjonowania administracji o ok. 350 tys. zł rocznie (tyle kosztuje wynajmowanie pomieszczeń dla administracji od prywatnych osób) - wyjaśnia Hubert Woźniak. - Dzięki tej zamianie nie będzie również kłopotów z dojechaniem do Urzędu Miasta ul. Kazimierza Wielkiego, której generalny remont wkrótce się zacznie.
Nowością ma być wydłużony czas pracy najczęściej odwiedzanego przez płocczan wydziału w urzędzie - od 7 kwietnia jego komórki będą obsługiwać płocczan od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00- 17.00. Tak jak na pocztach, w nowej placówce kolejką będzie sterować elektroniczny system wydający numerek. - Ostatni numer będzie można pobrać o godz. 16.45 - zapowiada Hubert Woźniak.
Fot. Tomasz Paszkiewicz/Portal Płock