Temat, który w swojej interpelacji poruszył radny Krzysztof Gorzkowski (PiS), dotyczy nowego przejścia dla pieszych na ul. Targowej.
- Ze względów bezpieczeństwa pieszych wnoszę o zmianę organizacji ruchu, polegającej na wprowadzeniu przejścia dla pieszych na wysokości hurtowni przy ul. Targowej 9.
- czytamy w interpelacji.
Jak uzasadnia radny, przy tej ulicy znajdują się ogrody działkowe, prowadzona jest działalność usługowa, więc i ruch pieszych - zarówno działkowiczów, jak i pracowników oraz klientów - jest wzmożony.
- Od wielu lat obserwujemy zwiększające się natężenie ruchu samochodowego na ulicy Targowej. Tym bardziej, że po stronie ulicy znajduje się przystanek autobusowy, natomiast nie ma bezpiecznego przejścia dla pieszych.
- przekonuje miejski rajca.
Gorzkowski wskazuje, że obecne przejścia dla pieszych zlokalizowane są dopiero przy skrzyżowaniu z ul. Otolińska, a kolejne przy ul. Bielskiej. - Są oddalone o ok. 800-900 metrów - wylicza w interpelacji.
Radny wnioskuje o sygnalizację świetlną "na przycisk", aby nie spowalniać ruchu samochodów.
- Konieczność uruchomienia nowego przejścia wynika z rozmów z mieszkańcami. Wnioskują oni o realizację uwarunkowaną względami bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.
- argumentuje radny w swojej interpelacji.
Do tematu odniósł się wiceprezydent Płocka. W urzędzie miasta przekonują, że dokonano dokładnej analizy charakterystyki drogi i ruchu na wskazanym odcinku drogi. Efekt? Przejścia dla pieszych we wskazanym miejscu nie będzie.
- Wydział Transportu Publicznego i Inżynierii Ruchu Drogowego stwierdził brak rzeczowego uzasadnienia, a co za tym idzie brak potrzeby wyznaczenia przejścia dla pieszych we wskazanym miejscu.
- wyjaśnia Piotr Dyśkiewicz, zastępca prezydenta miasta.
Jak czytamy odpowiedzi magistratu, najbliższe przejście znajduje się w rejonie biurowca Mostostal Płock S.A., a więc w odległości około 190 metrów od wskazanego przez radnego przystanku autobusowego.
- Piesi mogą skorzystać z tego przejścia i ochrony jaką ono stanowi dla pieszego. [...] Po oddaniu do użytku II odcinka obwodnicy natężenie ruchu pojazdów na ul. Targowej uległo znacznej redukcji, obecnie jest on na poziomie umiarkowanym.
- argumentuje Dyśkiewicz.
W urzędzie przekonują też, że w tym wypadku nie byłoby możliwości instalacji sygnalizacji "na przycisk". - Jej zastosowanie [...]może być uwzględnione jedynie wtedy, gdy jest niemożliwe lub ekonomicznie nieuzasadnione osiągnięcie założonych celów innymi dostępnymi środkami organizacji ruchu - cytuje przepisy wiceprezydent.
Podkreśla też, że z danych policji wynika, że w latach 2019-2023 w tym miejscu miały miejsce tylko dwa zdarzenia z udziałem pieszych.
- Instalacja przejścia wiązałaby się też z koniecznością likwidacji miejsc postojowych w istniejących tam zatokach parkingowych [...] co przy deficycie miejsc postojowych byłoby działaniem niepożądanym.
- dodaje na zakończenie Piotr Dyśkiewicz, wiceprezydent Płocka.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.