W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców i pracowników od 17 marca w Urzędzie Miasta Płocka wykonywanie zadań odbywa się wyłącznie z pominięciem bezpośredniego kontaktu z interesantami.
Jest jednak wyjątek: ograniczenie nie ma zastosowania do bieżącej rejestracji zgonów i urodzeń oraz zaplanowanych ślubów, realizowanych przez pracowników Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Kolegialnej 9.
- Wszelkie inne dokumenty i wnioski do Urzędu należy składać elektronicznie, za pośrednictwem poczty lub poprzez umieszczenie ich w pojemniku ustawionym przy wejściu do budynku Urzędu przy ul. Zduńskiej 3 – obok Biura Obsługi Klienta - wyliczają w ratuszu.
Pracownicy UMP realizują niezbędne kontakty z interesantami telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, zgodnie z listą numerów i kontaktów umieszczonych w Biuletynie Informacji Publicznej UMP.
Jeszcze w poniedziałek interesanci byli obsługiwani zarówno w gmachu przy Starym Rynku, jak i budynku przy al. Piłsudskiego, ale tylko w Biurze Obsługi Klienta. W przypadku ratusza na Starym Mieście można było także skorzystać z kas.
Z kolei sprawy, które wymagają osobistej wizyty w Urzędzie przy al. Piłsudskiego z zakresu rejestracji pojazdów, dowodów osobistych, meldunków oraz działalności gospodarczej, obsługiwane były po wcześniejszym, telefonicznym umówieniu wizyty. Taka sytuacja miała miejsce tylko jeden dzień, ratusz wycofał się tego typu obsługi.