reklama
reklama

Trzeci most dla Płocka i towarowa obwodnica? Konsultacje w PKP, rozmowy z Orlenem i miastem

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: pixabay

Trzeci most dla Płocka i towarowa obwodnica? Konsultacje w PKP,  rozmowy z Orlenem i  miastem - Zdjęcie główne

zdjęcie poglądowe | foto pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościO wykluczeniu komunikacyjnym Płocka i uciążliwości ciężkiego transportu, obecnego w centrum miasta, mówi się od wielu, wielu lat. I nic się nie zmienia.
reklama

Połączenie drogowe Płocka z Warszawą fatalne, dojazd do autostrady już nie taki odległy, ale to wciąż problem. Kolej pasażerska? Także na niezadowalającym poziomie, bo jeden kurs nad morze nie jest powodem do skakania w górę.

Do tego dochodzi bardzo duży ruch kolejowy, związany z przemysłem. Transporty choćby do Orlenu przemykają przez miasto, często tuż przy domach i blokach. Hałas i obawa o  niebezpieczne zdarzenia...

O planach związanych z CPK, kolejowej inwestycji i możliwej poprawie połączenia pasażerskiego już pisaliśmy, obietnice mówią o dojeździe do Warszawy w 45 minut. Za kilkanaście lat.

A co z kolejowym ruchem towarowym w Płocku? Do tematu wrócił duży branżowy portal Rynek-Kolejowy.pl. Odniósł się do planów budowy towarowej obwodnicy Płocka. 

reklama

- Połączenie miałoby usprawnić transport do i z rafinerii. W grę wchodzą także inne roboty obejmujące istniejącą linię nr 33 - pisze Rynek-Kolejowy.pl.

PKP Polskie Linie Kolejowe już cztery lata temu zorganizowały konsultacje społeczne dotyczące koncepcji odseparowania ruchu pasażerskiego od towarowego w rejonie Płocka poprzez budowę nowego odcinka Łąck - Płock - Trzepowo, omijającego centrum.

Etap planowania inwestycji miał się zakończyć już przed rokiem, ale na razie cisza w temacie. A mowa była także o ewentualnej budowie drugiego toru między Kutnem a Łąckiem. 

– Wykonawca zakończył prace nad drugą fazą studium wykonalności, w którym przedstawiono cztery warianty przebiegu towarowej obwodnicy Płocka – pisze portal, cytując Przemysława Zielińskiego z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. 

reklama

Przedstawiciel PKP poinformował, że kolej prowadzi rozmowy z przedstawicielami Płocka, Orlenu i gminy Stara Biała, by ostateczny wariant zadowolił wszystkie zainteresowane strony.

Jak informuje portal, studium zakłada budowę drugiego toru pomiędzy Kutnem a Łąckiem oraz nowego mostu na Wiśle. Linia nr 33 miałaby zaś zostać zmodernizowana także pomiędzy Płockiem a Sierpcem. 

Na razie nie ma żadnych informacji do do terminu dalszych etapów w tym temacie, kosztów, a tym bardziej nie wiadomo, kiedy projekt - a więc i kolejowy most - mógłby zostać zrealizowany.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama