Reklama

Reklama

Trwa remont. Niedługo zamkną skrzyżowanie

Opublikowano: 15 kwietnia 2021 15:28
Autor: | Zdjęcie: Michał Wiśniewski

Trwa remont. Niedługo zamkną skrzyżowanie  - Zdjęcie główne

foto Michał Wiśniewski

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Trwa przebudowa ul. Chopina. W piątek 16 kwietnia całkowicie zostanie zamknięte skrzyżowanie ulic Chopina, Spółdzielczej i Lachmana.

Reklama

Od kilku tygodni trwa przebudowa ulicy Chopina, ale utrudnienia pojawiają się też z przejazdem innymi ulicami. Przykładowo aleja Piłsudskiego czasami zwężana jest do 1-2 pasów. 

W piątek 16 kwietnia, po szczycie komunikacyjnymi, czyli ok. godz. 17:00, zamknięte zostanie skrzyżowanie ulic Chopina, Spółdzielczej i Lachana. Do tej pory kierowcy, jadący ul. Spółdzielczą, mogli ominąć zamknięty fragment ul. Chopina właśnie przez Lachmana. Teraz będzie to niemożliwe, planowo do 30 września. 

- Prace polegają przede wszystkim na ułożeniu kolektorów deszczowych o dużej przepustowości. Jest to pierwszy etap prac zmierzający do wykonania wydajnego systemu odwodnienia wiaduktu w al. Piłsudskiego - tłumaczy Hubert Woźniak z Referatu Informacji Miejskiej urzędu miasta. 

Drogowcy ułożą nową nawierzchnię, zbudują dwukierunkową ścieżkę rowerową, poprawią także zatoczkę autobusową. To nie koniec. Nie będzie już jednego ze zjazdów z al. Piłsudskiego. Jadąc w kierunku centrum, chodzi o ten przed wiaduktem.

- Rozwiązanie takie podniesie poziom bezpieczeństwa rowerzystów. Zjazd krzyżuje się z magistralą rowerową i na skrzyżowaniu tym dochodziło do potrąceń - wyjaśnia Woźniak.

Planowany czas zakończenia przebudowy to 30 września. Do tego czasu ul. Chopina i fragment ul. Spółdzielczej będą całkowicie nieprzejezdne. Przejazd od strony skrzyżowania Chopina z Otolińską będzie możliwy wyłącznie dla mieszkańców z okolic ul. Kopernika, Kolberga i Stodółkiewicza.

Koszt przebudowy to nieco ponad 7,4 mln złotych. 3,755 mln pochodzi z dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. 

W ratuszu dodają, że trwa projektowanie przebudowy kolejnego odcinka ul. Spółdzielczej - od wiaduktu do ul. Wyszogrodzkiej. Projekt ma być gotowy latem 2021 roku. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (7)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 5 miesięcy temu | ocena +0 / -1

    Proste

    Wystarczą 2 progi zwalniające. Jeden dla samochodów drugi dla rowerów.

  • 5 miesięcy temu | ocena +13 / -5

    Prz

    Co za debi. Wpadł na tak wspaniały pomysł? Zamykać zjazd bo ścieżka rowerowa... Niedługo ludzie będą się bać autem na ulicę wyjeżdżać bo piesi i rowerzyści będą mogli być wszedzie

    • 5 miesięcy temu | ocena +9 / -12

      @Prz

      Sam jesteś debil a rower to pewnie na obrazku widziałeś. To bardzo niebezpieczne miejsce bo kierowcy z pełną prędkością zjeżdżali z Piłsudskiego bez szans na zatrzymanie przed rowerzystą. Zjazd będzie za wiaduktem więc o co chodzi?

      • 5 miesięcy temu | ocena +13 / -3

        Mirek

        To może zrobić STOP dla rowerów i bezie git

        • 5 miesięcy temu | ocena +3 / -10

          Pozdro

          A może zrobić STOP dla samochodów? Dlaczego auto ma mieć zawsze pierwszeństwo?

          • 5 miesięcy temu | ocena +11 / -4

            Do pozdro

            Po to stop dla rowerów bo samochodem ludzie jadą do pracy, lekarza, odwieść dzieci do szkoły. Gospodarka, biznes czyli miejsca pracy również opierają się na transporcie samochodowym. Rower to rekreacja która powinna być w miejscach do tego przeznaczonych np. Ścieżki wzdłuż Wisły których nie ma.

            • 5 miesięcy temu | ocena +0 / -8

              Żarty

              I sądzisz że rondo za wiaduktem zamiast zjazdu przed będzie miało wpływ na gospodarkę, biznes i miejsca pracy?