Katalogi firmowe stanowią ważny element reklamowy w przedsiębiorstwie. Wykorzystuje się je nie tylko do promocji, ale także prezentowania oferty w atrakcyjnej dla odbiorcy formie. Na rynku dostępnych jest wiele formatów katalogów, w których wykorzystuje się różne techniki druku. Na jaki wariant się zdecydować i co warto wiedzieć przed zamówieniem materiałów reklamowych?
Katalogi reklamowe – w jakich sytuacjach się sprawdzą?
Firmy, które nastawiają się na bezpośredni kontakt z klientem, powinny korzystać z dostępnych gadżetów reklamowych. Katalogi to niezwykle przydatne narzędzie promocyjne, które można wykorzystać podczas targów branżowych, spotkań biznesowych czy jako prezent dla klientów. W takim folderze można zaprezentować nie tylko swoją ofertę, ale także przedstawić katalog dostępnych produktów.
Gdzie wykonać druk katalogów reklamowych?
Decydując się na zastosowanie folderów, trzeba zwrócić uwagę na jakość ich wykonania. – Druk katalogów musi być zrealizowany przy użyciu optymalnej techniki, gdyż jest to gwarancją estetyki i czytelności poszczególnych stron folderu – mówi specjalista z firmy OpenPrint. Przed złożeniem zamówienia na drukowanie katalogów, warto więc zapoznać się z dostępnymi metodami nanoszenia grafiki, aby wybrać najlepszy wariant. Zlecając wydruk folderów profesjonalistom, możesz liczyć na fachowe doradztwo w projektowaniu katalogów.
Druk katalogów – dostępne techniki
Metodę wydruku dopasowuje się do formatu i rodzaju katalogów. Obecnie na rynku wykorzystywane są najczęściej dwie techniki – offsetowa i cyfrowa.
Druk katalogów metodą offsetową sprawdzi się w przypadku większych nakładów materiałów, gdyż charakteryzuje się dobrą jakością oraz dużą powtarzalnością;
Technika cyfrowa pozwala na personalizowanie projektów już na etapie realizacji i jest chętnie wykorzystywana do wydruku katalogów „od ręki”.
Rodzaje katalogów
Technika druku jest uzależniona od nakładu oraz rodzaju katalogów. Zanim zdecydujesz się na konkretną metodę wydruku folderów, musisz wybrać ich format oraz opracować projekt graficzny. Możesz to zrobić za pomocą intuicyjnego w obsłudze kreatora dostępnego na stronie drukarni, w której będziesz realizował zamówienie. Jakie rodzaje katalogów reklamowych masz do wyboru?
Katalogi szyte
Katalog reklamowy od OpenPrint
Jest to najpopularniejszy wariant wykorzystywany do promocji firmy. Katalogi szyte sprawdzą się w przypadku niewielkiej objętości stron i z możliwością wpięcia do segregatora. Drukowanie katalogów może być zrealizowane dowolną techniką, w zależności od zamówionych nakładów materiałów.
Katalogi klejone
Katalog klejony od OpenPrint
Ten wariant sprawdzi się do prezentacji oferty firmy. Ze względu na swoją konstrukcję, katalogi klejone będą odpowiednim rozwiązaniem przy większej liczbie stron. Wydruk folderów może odbywać się techniką cyfrową lub offsetową, gdyż obie metody gwarantują najwyższą jakość odwzorowania projektu graficznego.
Katalogi spiralowane
Katalog spiralowany w ofercie OpenPrint
Ostatnim rodzajem folderów są katalogi spiralowane. Są one przeznaczone do wydruku większej objętości stron, a sprężyna ułatwia zapoznanie się z udostępnionymi informacjami. Jeżeli planujesz duże nakłady druku katalogów, zdecyduj się na technikę offsetową, która ograniczy koszt całego zamówienia. Jeżeli katalog ma być wykorzystywany jedynie do prezentacji oferty w obrębie firmy i nie potrzebujesz dużych nakładów folderów, lepszym rozwiązaniem będzie druk cyfrowy.