reklama

Takimi autobusami pojeździmy po Płocku

Opublikowano:
Autor:

Takimi autobusami pojeździmy po Płocku - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościKomunikacja Miejska postanowiła kupić cztery kolejne autobusy. Wszystkie będą niskopodłogowe, z klimatyzacją i wewnętrznym monitoringiem oraz z systemem liczenia pasażerów wchodzących i wychodzących na przystanku. Zwłaszcza jeden z nich wyróżni się unikatowym wyglądem. Trafi do nas pierwszy seryjny egzemplarz w Polsce.

Komunikacja Miejska postanowiła kupić cztery kolejne autobusy. Wszystkie będą niskopodłogowe, z klimatyzacją i wewnętrznym monitoringiem oraz z systemem liczenia pasażerów wchodzących i wychodzących na przystanku. Zwłaszcza jeden z nich wyróżnia się unikatowym wyglądem. Trafi do nas pierwszy seryjny egzemplarz w Polsce.

Komunikacja Miejska podpisała już umowę na zakup czterech nowych autobusów marki Solaris za kwotę 4 mln 643 tys. zł, w tym jednego przegubowego Urbino 18 oraz trzech mniejszych typu Urbino 12. Tym samym nowe autobusy dołączą do pozostałych 27 pojazdów, które wyjechały z fabryk prosto do Płocka. Jednak jak już pisaliśmy, na razie nie ma co liczyć z racji zbyt wysokich kosztów na pojazdy hybrydowe, ale i te cztery pod względem standardu nie będą odbiegały od innych nowych autobusów zasilających tabor płockiej spółki.

Solarisy niskopodłogowe przystosowano do przewozu osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Komunikacja Miejska teraz w łatwy sposób przeliczy liczbę pasażerów poruszających się danym pojazdem. Jak wyjaśnia Anna Kicińska, rzeczniczka spółki, specjalny system zarejestruje, ilu pasażerów przeszło przez wszystkie drzwi autobusu na każdym z przystanków z rozróżnieniem na tych wchodzących i wychodzących. W środku zostaną również zamontowane monitory wyświetlające informacje i reklamy, ponadto dzięki transmisji wi-fi system będzie przez cały czas miał łączność ze stacją bazową. Co do silników, nowe autobusy wyposażono w typ Euro 6, spełniający technologiczne wymogi w kwestii emisji spalin.

Premierowy pokaz autobusów odbył się w Hanowerze, gdzie doceniono sznyt nowego wyglądu, widocznego zarówno we wnętrzu, jak i w samej bryle autobusu. W Urbino 18 zdecydowano się na lżejszą i sztywniejszą konstrukcję szkieletu, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej odporności na korozję. Zmniejszenie masy pojazdu ma wpłynąć na redukcję zużycia paliwa.

Koszty czteroczęściowego zakupu częściowo pokryje pożyczka z dziesięcioletnim okresem spłaty, której Komunikacji Miejskiej udzielił na preferencyjnych warunkach Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Czytaj też:

Fot. Wizualizacje - strona Komunikacji Miejskiej

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE