reklama

Tak sprawdzicie, gdzie jest pociąg. Wystarczy kliknąć

Opublikowano:
Autor:

 Tak sprawdzicie, gdzie jest pociąg. Wystarczy kliknąć - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPilotażowy system śledzenia pociągów i informacji pasażerskiej działa od sierpnia na dwóch liniach kolejowych, w tym na linii nr 33 kursującej na trasie Sierpc – Płock – Kutno. Wystarczy mieć przy sobie smartfon lub tablet z dostępem do internetu, wcześniej instalując odpowiednią aplikację. Skorzystać mogą również użytkownicy komputerów stacjonarnych.

Pilotażowy system śledzenia pociągów i informacji pasażerskiej działa od sierpnia na dwóch liniach kolejowych, w tym na linii nr 33 kursującej na trasie Sierpc – Płock – Kutno. Wystarczy mieć przy sobie smartfon lub tablet z dostępem do internetu, wcześniej instalując odpowiednią aplikację. Skorzystać mogą również użytkownicy komputerów stacjonarnych.

Ostatnio informowaliśmy, że na szybszą jazdę pociągów na razie nie ma szans, ponieważ decyzja o modernizacji linii nr 33 i dostosowaniu jej do wyższych parametrów zapadnie dopiero w drugiej połowie 2018 roku.

[ZT]16203[/ZT]

Tym razem chodzi o tę samą linię, tylko w kontekście pilotażowego projektu Rumobil. Partnerem w jego realizacji jest samorząd naszego województwa.

[ZT]13747[/ZT]

Powstała aplikacja tropKM umożliwiająca śledzenie pociągów na dwóch liniach kolejowych, nr 27 (Nasielsk – Sierpc) oraz nr 33 (Sierpc – Płock – Kutno). Dzięki niej sprawdzimy, czy nasz pociąg przyjedzie zgodnie z rozkładem.

- Stawiamy na innowacyjne rozwiązania, także te technologiczne i organizacyjne – słowa marszałka Adama Struzika przytacza biuro prasowe Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego. - Bogata oferta, komfortowy tabor, wysoka jakość usług to wszystko sprawia, że Koleje Mazowieckie to dziś najprężniej działająca regionalna spółka kolejowa w kraju. Systematycznie wspieramy jej rozwój, co roku przeznaczając na ten cel blisko ćwierć miliarda złotych.

Aplikacja tropKM jest dostępna od sierpnia dla posiadaczy urządzeń z systemem Android lub IOS w sklepie Play. Po zainstalowaniu aplikacji, pasażer otrzymuje dostęp do systemu śledzenia pociągów poruszających się po linii kolejowej nr 27 (Nasielsk – Sierpc) oraz nr 33 (Sierpc – Płock – Kutno), a także do wyszukiwarki połączeń wszystkich pociągów KM.

– To nowoczesne i bardzo wygodne rozwiązanie dla naszych pasażerów – uważa prezes zarządu Kolei Mazowieckich, Robert Stępień. - Za pomocą kilku kliknięć mogą sprawdzić, gdzie aktualnie znajduje się ich pociąg. System został uruchomiony pilotażowo i przez dwa kolejne miesiące będziemy zbierać opinie i uwagi jego użytkowników. Chcemy rozwijać system informacji pasażerskiej, a ten projekt będzie, mam nadzieję, przykładem dobrej praktyki, którą będziemy kontynuować rozszerzając o kolejne linie obsługiwane przez pociągi Kolei Mazowieckich.

System jest oparty na urządzeniach GPS. Pasażerowie otrzymują dostęp do aplikacji na urządzenia mobilne oraz dostęp do strony internetowej z urządzeń stacjonarnych. RUMOBIL pozwala na ustalenie aktualnej lokalizacji pociągu. Podróżni mogą skorzystać z interaktywnej mapy, na której mogą zobaczyć aktualną pozycję pociągu wraz z informacją o jego numerze, relacji oraz aktualnej prędkości z jaką się porusza (pozycja jest aktualizowana automatycznie co 15 sekund). System umożliwia także określenie wielkości opóźnienia pociągu (jeżeli występuje), opis taboru i utrudnień na linii. Dodatkowo pasażer ma możliwość sprawdzenia z aktualnego rozkładu jazdy pociągów.

Na dworcu przy ul. Dworcowej (podobnie jak w budynku Starostwa Powiatowego w Sierpcu) umieszczono infokiosk. Urządzenia wyposażone są w duży ekran dotykowy, tradycyjną klawiaturę umożliwiająca nawigowanie i poruszanie się po wyświetlonej stronie. Posiadają dokładnie te same funkcje i zasadę działania, co aplikacja na urządzenia mobilne. Dodatkowo, po kliknięciu na jedno z trzech umieszczonych na samej górze logotypów (Mazowsza, Kolei Mazowieckich oraz Programu Interreg), użytkownik infokiosku ma możliwość przeglądania oficjalnej strony internetowej tych podmiotów i instytucji. Kioski przystosowane są również do obsługi przez osoby niepełnosprawne (np. poruszające się na wózkach inwalidzkich). Czarny guzik, z zaznaczonymi strzałkami „góra – dół”, umiejscowiony po lewej stronie kiosku, umożliwia podnoszenie lub opuszczanie urządzenia w celu dostosowania do ergonomicznej pracy przez użytkownika.

System RUMOBIL przez najbliższe dwa miesiące będzie poddawany testom. Wszelkie uwagi, nieprawidłowości w działaniu aplikacji czy infokiosków prosimy zgłaszać pod adresem rumobil@mazovia.pl

Fot. Mazowiecki Urząd Marszałkowski

Infokiosk na płockim dworcu, fot. Portal Płock

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo