O wykluczeniu komunikacyjnym miasta mówi się w Płocku od lat, problem jest zarówno z dobrym połączeniem samochodowym, jak i kolejowym.
Dlatego ze sporą nadzieją mieszkańcy przyjęli w styczniu 2021 r. uruchomienie trasy kolejowej z Płocka przez Łódź i Częstochowę do Katowic (TLK Chemik).
- Tym samym po 14 latach przerwy mieszkańcy Płocka i Gostynina uzyskali bezpośredni dostęp do kolei dalekobieżnej. Od tamtego czasu oferta PKP Intercity uległa pewnemu rozszerzeniu - pisze rynek-kolejowy.pl.
Po niespełna roku do Chemika dołączył Flisak, obsługujący trasę z Katowic przez Płock do Gdyni.
Obie pary pociągów znajdą się także w najbliższym rocznym rozkładzie jazdy.
- Kilka lat po uruchomieniu pierwszych po długiej przerwie pociągów dalekobieżnych kursujących do Płocka można mówić o pewnym sukcesie. Zadowalające zainteresowanie podróżnych znajduje odzwierciedlenie w utrzymaniu połączeń do Katowic i Gdyni - przekonuje portal rynek-kolejowy.pl.
Szansą na większą liczbę połączeń w Płocku może być planowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacja linii nr 33 Kutno – Płock – Sierpc połączona z dobudową drugiego toru na odcinku na południe od Płocka i towarowej obwodnicy Płocka.
Ale na razie nie ma konkretów.
– Rozważenie ewentualnego zwiększenia liczby pociągów może nastąpić nie wcześniej niż po zakończeniu prac modernizacyjnych – zaznacza Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury, cytowana przez portal.
Dodała, że to marszałkowie województw są odpowiedzialni za organizację połączeń dowozowych do pociągów dalekobieżnych finansowanych przez MI. Z tego wniosek, że część podróży do i z Płocka może odbywać się z przesiadką do pociągu regionalnego z Płocka do najbliższego dużego węzła - czyli Kutna.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.