reklama

STOP TIROM w Płocku. Co z realizacją?

Opublikowano:
Autor:

STOP TIROM w Płocku. Co z realizacją? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościChociaż znamy już zwycięskie projekty w III edycji Budżetu Obywatelskiego, to wciąż czekamy na realizację wszystkich planów z I edycji. Wśród nich znalazła się koncepcja zatamowania potoku samochodów ciężarowych rozjeżdżających lokalne drogi. Chodzi o projekt „STOP TIROM”, którego jak nie było, tak nadal nie ma. Co się z nim dzieje?

Chociaż znamy już zwycięskie projekty w III edycji Budżetu Obywatelskiego, to wciąż czekamy na realizację wszystkich planów z I edycji. Wśród nich znalazła się koncepcja zatamowania potoku samochodów ciężarowych rozjeżdżających lokalne drogi. Chodzi o projekt „STOP TIROM”, którego jak nie było, tak nie ma. Co się  z nim dzieje?

Na stronie poświęconej wszystkich trzem edycjom budżetu obywatelskiego znaleźliśmy informację, że koncepcja jest już skonsultowana z płockimi przewoźnikami. O projekt upominali się także sami mieszkańcy osiedla Dworcowa podczas ostatniego zebrania z przedstawicielami władz miasta.  – Organizacyjnie jesteśmy przygotowani – zapewniał ich wiceprezydent Krzysztof Izmajłowicz. Uprzedzał jednak, że jego wprowadzenie wydaje się proste tylko pozornie, natomiast opóźnienia tłumaczył m. in. trwającymi pracami na pierwszym odcinku obwodnicy, aby odciążyć ulicę Wyszogrodzką i przesunąć tiry na zachód od trasy ks. Jerzego Popiełuszki.

Drugim powodem opóźnień, który podawał tym razem wiceprezydent Siemiątkowski, były prace budowlane (a właściwie brak przejazdu) na drodze powiatowej biegnącej w pobliżu Orlenu nr 5201W (Płock-Zągoty-Lelice) na odcinku od drogi krajowej nr 60 do drogi powiatowej nr 2909W (łącznik od Bronowa–Zalesia przy torach), służącej jako objazd dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne dla koncernu, co uniemożliwiało wprowadzenie kompletnego oznakowania.

Obecnie jeździmy już po pierwszym odcinku wewnętrznej obwodnicy. Czy zatem zbliża się upragniony czas i tiry przynajmniej w części znikną z płockich ulic? Może wreszcie będzie mniej dziur i trochę luźniej na drogach...

Z Ratusza otrzymaliśmy zapewnienie, że faktycznie projekty są już gotowe i zakładają wprowadzenie ograniczeń w szczególności dla ruchu pojazdów o łącznej masie przekraczającej 16 ton. Również wiceprezydent Roman Siemiątkowski pisał w odpowiedzi na jedną z interpelacji o konieczności zmian organizacji ruchu na skrzyżowaniach na terenie miasta, które musiały wstępnie zaopiniować policja wraz z Miejskim Zarządem Dróg, a potem musiał wyrazić zgodę organ zarządzający ruchem. Właśnie trwa zbieranie opinii nad projektami, ale wszystko wskazuje na to, że projekt nowej organizacji ruchu zostanie w pełni wdrożony do 31 marca 2015 roku.

A zatem co się zmieni od strony formalnej? Po pierwsze, na przejazd przez strefę objętą ograniczeniami będą wydawane zezwolenia na niestosowanie się wprowadzonych zasad na podstawie stworzonego regulaminu, co zacznie dotyczyć zarówno osób prywatnych, instytucji, jak i podmiotów gospodarczych. W Ratuszu kończy się właśnie nabór osób odpowiedzialnych za przyjmowanie wniosków zaadresowanych do urzędu, a konkretnie do Pełnomocnika ds. Transportu Publicznego i Inżynierii Ruchu Drogowego. Cały proces przypuszczalnie ruszy od początku stycznia 2015 roku. Wiadomo, że takie zezwolenie to w istocie identyfikator do umieszczenia za przednią szybą kabiny kierowcy. Już niedługo regulamin powinien pojawić się na stronie internetowej Ratusza wraz z wnioskiem do pobrania.

Naturalnie największe zmiany zajdą na ulicach. Na wlotach wytypowanych dróg pojawią się już niebawem nowe znaki drogowe: B5 (zakaz wjazdu samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton, które staną m. in. na ul. Tysiąclecia, Batalionów Chłopskich, Łukasiewicza w pobliżu Orlen Areny, Bielskiej, Mickiewicza, Chopina, Otolińskiej, na Wyszogrodzkiej przy rondzie dzwon oraz na skrzyżowaniach Armii Krajowej z Jana Pawła), B-13a (zakaz wjazdu pojazdów przewożących towary niebezpieczne, który zobaczymy m. in. na ulicach: Harcerskiej, Sierpeckiej, na skrzyżowaniu Łukasiewicza z ul. Długą, na Gwardii Ludowej, Bielskiej, Chopina, czy ponownie na obu skrzyżowaniach Armii Krajowej z Jana Pawła) oraz tablice F-5 i F-6 informujące z wyprzedzeniem o czekających na kierowców ograniczeniach.

Ponadto pod znakami zakazu znajdą się tabliczki o następującej treści: „Nie dotyczy posiadających zezwolenie wydane przez UM Płock. Obowiązuje od 31.03.2015 r.”. Zobaczymy także tablice informujące o trasach przejazdu tranzytowego pojazdów objętych ograniczeniami.

W projekcie Płock porozdzielano na cztery części składowe, centralny obszar miasta oraz trzy rodzaje udostępnionych korytarzy: na drogach wokół Płocka dla ruchu pojazdów przewożących materiały niebezpieczne (droga powiatowa 5203W między krajową 60 i drogą wojewódzką 567 oraz droga powiatowa 2901W na odcinku od Wyszogrodzkiej także do drogi wojewódzkiej 567 na Płońsk), dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 16 ton (chodzi o fragmenty takich ulic, jak Bielska, Przemysłowa, Gwardii Ludowej, 7 czerwca, Łukasiewicza, Dobrzyńska oraz o ulicę Medyczną i Szpitalną), jak również dla pojazdów ważących powyżej 16 ton i zarazem przewożących materiały niebezpiezne (ul. Kutnowska, Kolejowa, Portowa i Popłacińska po lewej stronie Wisły, dalej trasa ks. J. Popiełuszki, most Solidarności, Wyszogrodzka, trasa I etapu wewnętrznej obwodnicy, Otolińska, Bielska w stronę Drobina, Kostrogaj, Przemysłowa, Długa, Łukasiewicza, Zglenickiego, Chemików, trasa na Lipno i w stronę Białej, fragmenty dróg powiatowych 5205W, czy 5201W biegnąca na Sierpc).

 

 

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE