Ponad 722 km, tyle wynosi długość sieci dróg powiatowych. Samochodów mamy coraz więcej, ruch nie maleje, więc i drogi wymagają coraz częstszych napraw. A na to z kolei potrzeba sporych pieniędzy. Które drogi mają zostać przebudowane w pierwszej kolejności?
W trakcie ostatniej sesji Rady Powiatu dano zielone światło dla „Programu Przebudowy Dróg Powiatowych Powiatu Płockiego na lata 2016 – 2030”, który miałby zostać realizowany w partnerstwie z gminami. Ogłoszenia części przetargów możemy spodziewać się jeszcze w tym roku, ale żeby tak się stało najpierw trzeba zabezpieczyć fundusze. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze prace rozpoczną się w 2017 roku. Zakłada się pozyskanie wsparcia finansowego z Unii Europejskiej, różnych instytucji czy z dostępnych programów rządowych.
Łącznie – w pierwszym etapie do 2018 r. - planuje się modernizację prawie 58 km dróg powiatowych. Szacunkowy koszt tych pierwszych inwestycji to ponad 29 mln zł, z czego 16,7 mln zł to udział Powiatu Płockiego.
Wstępne plany zakładają, że w pierwszej kolejności przebudowywane będą m.in.:
-- odcinek Bielsk – Smolino w gm. Bielsk (o długości blisko 2,5 km);
-- odcinek Mogielnica – Brzechowo w gm. Drobin (dł. prawie 4 km);
-- odcinek Gąbin – Nowy Kamień – Janówek – do drogi wojewódzkiej nr 583 w gm. Gąbin (dł. 1 km);
-- odcinek Soczewka – Łąck w gm. Łąck (dł. blisko 4,5 km);
-- odcinek Nowy Duninów – Grodziska – do granicy województwa w gm. Nowy Duninów (dł. ponad 3 km);
-- odcinek Stróżewko – Rogozino w gm. Radzanowo (blisko 2 km);
-- odcinek Miszewko – Pepłowo – Cieśle w gm. Słupno (dł. ok. 3 km).