Do 2020 roku orlenowskie spółki KolTrans i Euronaft Trzebinia zamierzają wydać nawet 300 mln złotych na modernizację i zakup nowego taboru kolejowego.
Jak informuje biuro prasowe Orlenu, obecnie obie spółki zarządzające aktywami kolejowymi posiadają łącznie ok. 50 lokomotyw. Program rozwoju zakłada zakup 22 kolejnych, co ma zwiększyć zdolności logistyczne w Polsce, ale też Czechach. Modernizacja obejmie bowiem też aktywa Orlenu u naszych południowych sąsiadów.
Zmodernizowane lokomotywy mają być nie tylko mocniejsze i bardziej niezawodne, ale też przyjaźniejsze dla środowiska, cichsze i bardziej komfortowe dla pracowników. W nowych kabinach zostaną również obniżone przedziały silnikowe co znacząco poprawi widoczność, a tym samym będzie miało pozytywny wpływ na bezpieczeństwo prowadzonych manewrów.
- Rozważając wiele opcji sprzętowych zdecydowaliśmy się postawić na polskiego dostawcę i polskie rozwiązanie gdyż oprócz sprawdzonej konstrukcji gwarantuje to nam zdecydowanie lepsze wsparcie serwisowe a także możliwość wykorzystania własnych warsztatów naprawczych – powiedział Andrzej Raszewski, prezes zarządu Orlen KolTrans.