To w ramach ogólnopolskiego programu „Weź paragon”. Urzędnicy sprawdzą przede wszystkim, czy sprzedaż ewidencjonowana jest na kasach i czy w prawidłowej wysokości.
- Przypadki działań niezgodnych z przepisami będą karane. Obecnie najniższa kwota mandatu to 160 zł, a najwyższa - 3.200 zł – informuje w komunikacie naczelnik Urzędu Skarbowego w Płocku Maciej Imielski.
Celem akcji jest zarówno uświadamianie klientom, jakie znaczenie ma każdorazowy odbiór paragonu jak i spowodowanie, by ich wydawanie było powszechne, a podatki odprowadzane w oparciu o rzetelnie ewidencjonowaną sprzedaż. Paragon daje możliwość dochodzenia swoich praw w przypadku reklamacji wadliwego zakupu, klienci dokładnie wiedzą ile i za co płacą, posiadany paragon ułatwia porównywanie cen u poszczególnych sprzedawców. Biorąc paragon przyczyniamy się do likwidacji „szarej strefy”, przez co wspieramy uczciwie działających przedsiębiorców. - Właściwe ewidencjonowanie sprzedaży zwiększa wpływy do budżetu, a tym samym nakłady na szkoły, szpitale i inne cele publiczne – czytamy w komunikacie.
Akcja potrwa do 24 lutego br.