Reklama

Reklama

Ratusz otwiera nowy punkt obsługi mieszkańców

Opublikowano: wt, 15 lis 2016 17:22
Autor:

Ratusz otwiera nowy punkt obsługi mieszkańców - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Na Podolszycach mieszkańcy mają centra handlowe, a na Miodowej starszy odpowiednik, tzw. "dołek". Szary i pomazany, ze schodami o zardzewiałych poręczach, z lokalami zmieniającymi najemców oraz z roślinnością, która wciska się w szczeliny. Teraz obok starych lamp widać już kamerę monitoringu. Od jutra zacznie tam działać Punkt Obsługi Mieszkańca z urzędnikami ratusza.

Reklama

Na Podolszycach mieszkańcy mają centra handlowe, a na Miodowej starszy odpowiednik, tzw. „dołek”. Szary i pomazany, ze schodami o zardzewiałych poręczach, z lokalami zmieniającymi najemców oraz z roślinnością, która wciska się w szczeliny. Teraz obok starych lamp widać już kamerę monitoringu. Od jutra zacznie tam działać Punkt Obsługi Mieszkańca z urzędnikami Ratusza.

Miejsce przy Miodowej 8 jest zaniedbane, nikt temu nie zaprzeczy. Można przyjść po bułki, po kwiaty albo do fryzjera, do punktu z zegarkami, który zdaniem mieszkańców był tam od lat. I tak właśnie wygląda cały obiekt, jakby czas zatrzymał się w pewnym momencie w miejscu. Niektórzy najemcy odeszli, teraz szyby pustych lokali zakrywają kraty, odpadają płytki, beton się kruszy. W dolnej części od razu rzuca się w oczy jasny kolor ścian. Ratusz zrobił remont, aby umieścić tam Punkt Obsługi Mieszkańca. Zacznie działać 16 listopada. Lokal o powierzchni 76,16 metrów kwadratowych znajduje się w zasobach spółki MZGM-TBS, miasto go od niej wynajęło. - Zaczniemy w ten sposób rewitalizację tzw. dołka – mówi Hubert Woźniak z zespołu medialnego Ratusza. Pisaliśmy już o tym w lipcu.

[ZT]12852[/ZT]

- Od jutra będzie to część Urzędu Miasta – zapowiadał we wtorek prezydent Andrzej Nowakowski. - Umieszczamy tu cztery stanowiska obsługi i kasę, w której zapłacimy gotówką lub kartą płatniczą – warto jeszcze dodać, że chodzi o płatności w zakresie podatków od nieruchomości, opłat za posiadanie psa czy za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

- W urzędzie na starówce zjawiają się mieszkańcy z osiedli na zachód od Łukasiewicza, czasem to nawet jedna trzecia petentów – tłumaczył sekretarz miasta Krzysztof Krakowski. - Skracamy dystans. Nie będą już musieli przyjeżdżać na starówkę, tylko przyjdą na Miodową 8.  

Biorąc pod uwagę osiedla Dobrzyńska, Łukasiewicza, Skarpa i Winiary – zgodnie z danymi Wydziału Ewidencji i Spraw Obywatelskich – mamy tu 36 tys. 486 zameldowanych osób, niemal 30,5 tys zarejestrowanych pojazdów i 30 tys. 685 wydanych uprawnień dla kierowców. Tylko w jednym tygodniu w sprawach meldunkowych w ratuszu zjawiało się od 268 nawet do 295 osób, w sprawie rejestracji aut nawet powyżej 180 petentów. W pierwszym półroczu 2016 roku gońcy mieli na tych czterech osiedlach do dostarczenia prawie 19 tys. listów, a biorąc pod uwagę cały 2015 rok aż 25 tys. 783 listy.  W nowym punkcie w dni powszednie pracownik udzieli informacji, pokieruje jak daną sprawę załatwić. W razie potrzeby można podać dokumenty i pisma zaadresowane do każdego wydziału Ratusza lub odebrać awizowaną korespondencję przez gońców. Załatwimy tu w zakresie spraw obywatelskich:

- zameldowania na pobyt stały i czasowy (łącznie z wymeldowaniem), zaświadczenia;

- numeru PESEL, także osoby zmarłej do potwierdzenia aktu poświadczenia dziedziczenia;

- dowód osobisty, zgłosimy jego utratę i wydadzą nam zaświadczenie o utracie dokumentu tożsamości.

Również w zakresie komunikacji załatwimy:

- rejestrację pojazdów;

- wymianę dowodu rejestracyjnego lub prawa jazdy z powodu zmiany danych,

- uzyskamy wtórnik dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, tablic rejestracyjnych, nalepki kontrolnej, prawa jazdy,

- wpis adnotacji urzędowej do dowodu rejestracyjnego (gaz, hak, taxi, współwłaściciel),

- zgłosimy zbycie pojazdu,

- uzyskamy zaświadczenie dotyczące dowodu rejestracyjnego oraz karty pojazdu,

- uzyskamy Profil Kandydata na Kierowcę,

- otrzymamy zaświadczenie potwierdzające posiadanie uprawnień,lub zezwolenie na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych i przewożących wartości pieniężne;

W środku jest elegancko, są nawet maleńkie meble dla dziecka. Punkt ma być otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 16.30, ale uwaga! Jeśli nawet w Ratuszu urzędnicy przyjdą do pracy w drugą sobotę miesiąca, pamiętajmy że ta zasada odnosi się wyłącznie do urzędu na Starym Rynku. Nie zatrudniono nowych osób, tylko skierowano pięciu pracowników z innych placówek. A czy dla dołka jest jakaś nadzieja? Będzie remont? Prezydent przypominał, że wszystko w rękach spółki. Nie wyklucza, że jeśli nowy punkt okaże się dobrym posunięciem, pojawi się kolejny na Podolszycach, może nawet w galerii handlowej. - To pierwsze takie działanie, poczekajmy na efekty – stwierdził. - Później się zastanowimy.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (2)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.