Reklama

Reklama

Ratusz. Od poniedziałku telefoniczne umawianie wizyt

Opublikowano: sob, 14 mar 2020 14:53
Autor:

Ratusz. Od poniedziałku telefoniczne umawianie wizyt - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości 16 marca Urząd Miasta Płocka wprowadzi wiele zmian w funkcjonowaniu swoich placówek. Jak można będzie załatwić niezbędne sprawy?

Reklama

16 marca Urząd Miasta Płocka wprowadzi wiele zmian w funkcjonowaniu swoich placówek. Jak można będzie załatwić niezbędne sprawy?

Ostatnie dni przynoszą coraz bardziej niepokojące informacje dotyczące rozprzestrzeniania się koronawirusa. 

- Sytuacja staje się bardzo poważna i zaczyna wymagać od nas wszystkich podejmowania odpowiednich decyzji. Nie wolno nam i nie chcemy wywoływać niepokoju, ale sytuacja zmusza nas do wprowadzenia zmian sposobie obsługi klientów - tłumaczy Hubert Woźniak z płockiego ratusza.

Urzędnicy zachęcają, my maksymalnie ograniczyć i przełożyć w czasie – jeśli jest to możliwe – osobiste wizyty w placówkach Urzędu Miasta. Lub skorzystać z możliwości załatwienia sprawy drogą elektroniczną bądź telefoniczną. 

Od poniedziałku każdy, kto przyjdzie do UMP zostanie obsłużony – zarówno w gmachu przy Starym Rynku, jak i budynku przy al. Piłsudskiego, ale tylko w Biurze Obsługi Klienta. W przypadku ratusza na Starym Mieście można będzie również skorzystać jeszcze z kas w pomieszczeniu nr 132 na pierwszym piętrze budynku C. 

Godziny pracy UMP nie zmieniają się, ale zmienia się sposób obsługi klientów w placówce przy al. Piłsudskiego. Wszystkie sprawy, które wymagać będą osobistej wizyty w Urzędzie przy al. Piłsudskiego z zakresu rejestracji pojazdów, dowodów osobistych, meldunków oraz działalności gospodarczej będą dokonywane po wcześniejszym, telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem:

– Referat Spraw Obywatelskich - (24) 367 08 60;
– Referat Komunikacji - (24) 367 08 61;
– Referat Ewidencji Działalności Gospodarczej - (24) 367-16-08.

Jeśli ktoś kupił pojazd zarejestrowany w kraju, musi zgłosić jego nabycie (jest na to 30 dni). Samo zgłoszenie nabycia jest wystarczające, aby nie zapłacić kary. Można to zrobić za pośrednictwem strony: https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne. Przyjść i zarejestrować pojazd można będzie, gdy sytuacja się unormuje.

Jeśli ktoś sprzedał pojazd może zgłosić jego zbycie pod adresem: https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne

Jeśli ktoś nie posiada podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, a chce zgłosić zbycie lub nabycie pojazdu – może wysłać zwykłego maila i dołączyć kopię dokumentu (zdjęcie umowy) na adres: [email protected] Zawiadomienie o nabyciu lub zbyciu można  wysłać również pocztą.

Za pośrednictwem systemu INFO-CAR można przez internet sprawdzić status prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego.
Prawa Jazdy : https://info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Dowody rejestracyjne: https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html

Wniosek o wydanie dowodu osobistego także można złożyć online. Zachęcamy do skorzystania z elektronicznego formularza: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty#scenariusz-przez-internet

Sprawy związaną z zameldowaniem na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące można załatwić za pośrednictwem strony: https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace

- Zachęcamy przedsiębiorców do składania wniosków do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej drogą elektroniczną za pomocą profilu zaufanego, bez konieczności przychodzenia do urzędu - dodają w ratuszu. - Wnioski do CEIDG w formie elektronicznej można sformułować przy pomocy strony: www.ceidg.gov.pl.

 Wnioski do CEiDG w wersji papierowej o wpis, zmianę, zawieszenie, wznowienie oraz wykreślenie wpisu można złożyć w późniejszym terminie (jako datę skuteczności wniosku można wskazać datę wsteczną). Co także ważne – wizyty, interwencje zaplanowane u prezydenta Płocka lub jego zastępców zostają bezterminowo odwołane. 

W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19 w okresie 16-29 marca nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie zostają zawieszone.

Od 16 marca 2020 r. obowiązywać będzie całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych na terenie placówek UMP. Nie można więc będzie korzystać z ustawionych przy budynkach Urzędu palarni.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (8)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.