Komunikacja Miejska obchodzi w tym roku jubileusz 60-lecia i stara się zaskakiwać niespodziankami pasażerów jak nie słodkim poczęstunkiem, to udekorowanym autobusem. Ten rok będzie istotny także z innego względu - pojawią się nowe, mniejsze autobusy, co będzie wiązało się z wprowadzeniem pewnych zmian w świadczeniu usług transportowych. Komunikacja Miejska będzie również odpowiadała za wprowadzenie Płockiej Karty Mieszkańca.
Umowę na zakup siedmiu midi busów marki Karsan Atak podpisano w styczniu 2020 r. Pojazd będzie miał nieco powyżej ośmiu metrów długości, zmieści 58 pasażerów. Pojazdy będą miały monitoring, klimatyzację i ładowarki USB. Dzięki wyświetlaczowi pasażer szybko dowie się, w którym obecnie miejscu znajduje się autobus. Informowaliśmy o tym, podobnie jak o przymiarkach do zmian w przebiegu istniejących linii i utworzeniu linii midibusowej.
[ZT]24614[/ZT]
[ZT]24327[/ZT]
[ZT]23837[/ZT]
Niewielkie parametry mają pozwolić na wjazd w węższe ulice osiedlowe.
- Jesteśmy na etapie opracowywania koncepcji nowej linii, która ma obsługiwać osiedla przy ulicy Żyznej, Górnej jechać przez Stare Miasto i wjeżdżać w osiedle Łukasiewicza ulicą Rembielińskiego - mówi Hubert Woźniak z Referatu Informacji Miejskiej w płockim Ratuszu. - Przed nami jeszcze analiza wyników badań popytu przeprowadzonych w sieci komunikacji miejskiej w 2019 roku. Wnioski z analizy posłużą do ewentualnych zmian np. zwiększenia innych częstotliwości linii. Nowe linie i ewentualne zmiany na pozostałych muszą zostać ze sobą zsynchronizowane.
Na proponowanej tasie mamy: dworzec kolejowy - ul. Mickiewicza - Północną - Lotników - Kochanowskiego - Narodowych Sił Zbrojnych - Rutskich - Rembielińskiego - Tysiąclecia - Bielską - Sienkiewicza - Okrzei - Kazimierza Wielkiego - Stary Rynek - Małachowskiego - Teatralną - pl. Narutowicza - Kościuszki - pl. Dąbrowskiego - Warszawską - al. Kilińskiego - Południową - Wyszogrodzką - Studzienną - Górną - Źródlaną - Wyszogrodzką - al. Jana Pawła II - Czwartaków - al. Jana Pawła II - al. Armii Krajowej - Żyzną.
Aby taka linia zaistniała, najpierw do zajezdni Komunikacji Miejskiej wykonawca musi dostarczyć nowe autobusy klasy midi. To po pierwsze, a po drugie - zostanie zakończony remont al. Kilińskiego. Kolejne miesiące to również czas na zorganizowanie nowych przystanków na ulicach, na których dotychczas nie było linii komunikacyjnych, opracowanie rozkładów jazdy uwzględniających mające wejść w życie zmiany. - O konkretach będziemy w stanie rozmawiać wiosną. A zmiany wprowadzić w sierpniu - dodaje pracownik Ratusza.
A co z tzw. Płocką Kartą Mieszkańca, która miałaby wiązać się ze zniżkami? Woźniak dopowiada: - Prawie nic nie jest jeszcze przesądzone, łącznie z jej nazwą. Trwają w tej chwili konsultacje techniczne, prawne, finansowe nad możliwością integracji różnych systemów sprzedaży usług i biletów, co dotyczy np. SPR, Zoo, Komunikacji Miejskiej. Pewne wydają się dwa aspekty: na pewno karta - przynajmniej na początku - będzie aplikacją. A aby ją zdobyć trzeba będzie okazać PIT z informacją o adresie zamieszkania.
Przypomnijmy, że Komunikacja Miejska podpisała umowę z gdyńską spółką qb, której zadaniem będzie stworzenie Płockiej Karty Mieszkańca. Wcześniej musi być gotowy system. A ten, jak wstępnie informowano, powinien być zintegrowany z programami obsługującymi np. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Płocki Ośrodek Kultury i Sztuki, Strefę Płatnego Parkowania, Książnicę Płocką, Płocką Orkiestrę Symfoniczną, Miejski Ogród Zoologiczny i kluby sportowe: Wisłę Płock i SPR Wisłę Płock.
[ZT]24196[/ZT]
[ZT]23876[/ZT]