reklama
reklama

Przebieg S10 skonsultowany z płocczanami. Wciąż jesteśmy w niepewności

Opublikowano:
Autor:

Przebieg S10 skonsultowany z płocczanami. Wciąż jesteśmy w niepewności - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
5
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościW czwartek, w Orlen Arenie, odbyły się konsultacje społeczne dotyczące planowanej budowy drogi ekspresowej S10 oraz rozbudowy drogi krajowej nr 60. Spotkanie zorganizowali przedstawiciele bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Największe emocje wzbudziła prezentacja nowego, czwartego wariantu przebiegu trasy, który uwzględnia postulaty lokalnych mieszkańców oraz interesy PKN ORLEN.
reklama

Tysiące płocczan czekają na budowę drogi ekspresowej S10 jak kania dżdżu. Prace posuwają się, ale bardzo powoli i głównie na komputerach architektów. Mazowieckim odcinkiem S10 zajmuje się bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W czwartek w Orlen Arenie odbyła się II tura konsultacji - najpierw w godzinach 12.00-16.00 spotkanie indywidualne, a o 16.00 w jednej sal płockiej hali odbyło się spotkanie podsumowujące. 

Nowy wariant

W końcu oficjalnie został zaprezentowany nowy, IV wariant przebiegu S10. To hybryda 2 innych wariantów i z perspektywy Płocka to dziś najlepsze rozwiązanie. Nowy wariant ma tylko 35 kolizji z zabudową, podczas gdy wariant nr 3 miał ich 67, a wariant nr nieco mniej, bo 40. Najmniej - 25 - ma wariant 1, który jest najdalej od granic miasta. 2 kolizje dotyczą elektrowni wiatrowej. 

reklama

Wariant nr IV leży blisko północnych granic miasta i jest wynikiem pierwszej tury konsultacji. Przewidziano w nim 3 węzły w pobliżu Płocka, swój węzeł chce mieć także Orlen - to ze względu na obsługę terminala paliw. Swoje wnioski w ostatnich miesiącach składały też gminy i pojedynczy mieszkańcy. Jeden z wniosków dotyczył kolizji z figurką religijną - zostanie to uwzględnione w projektowaniu.  

- Płock potrzebuje przede wszystkim skomunikowania z drogą szybkiego ruchu dla dalszego rozwoju i zapewnienia bezpieczeństwa. To podstawowe aspekty. Dziś dk60 wchodzi do centrum Płocka. Założenie projektu jest takie, że omijamy miasto Płock i trasa będzie bezpośrednio połączona z S10. Wyłączamy centrum miasta z przejazdu samochodów ciężarowych. Dziś rozmawiamy o kompleksowym rozwiązaniu trasy S10 w zakresie 3 albo 4 węzłów - tłumaczył Artur Zieliński, zastępca prezydenta Płocka ds. rozwoju i inwestycji. 

reklama

To II tura konsultacji - z mieszkańcami prawdopodobnie ostatnia, choć GDDKiA chce po ich zakończeniu jeszcze spotkań się z samorządowcami, by uzyskać konsensus. W kolejnych dniach konsultacje odbędą się w Bielsku, Naruszewie, Brudzeniu Dużym, Bulkowie, Załuskach i Radzanowie - ostatnie zaplanowano na 9 stycznia. 

- Po spotkaniach wybierzemy wariant, który będzie wariantem rekomendowanym. Do czerwca będziemy wiedzieli, który wariant będzie rekomendowany do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - mówił Sebastian Borowiak, dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA.

Spotkanie w Płocku nie wzbudziło zbyt wielu emocji - płocczanie po prostu czekają na drogę, a ewentualna inwestycja nie ingeruje w zbyt wiele zabudowań. Zupełnie inaczej jest w sąsiednich gminach - nie da się zaprojektować drogi tak, by nie kolidowała z żadnymi zabudowaniami. 

reklama

- Konsultacja są nieodzwone. Musimy je odbyć, żeby pójść do przodu. Nie mamy opóźnienia w tym obszarze, może nieznaczne, bo po takim spotkaniu samorządowcy i lokalni przedsiębiorcy mają możliwość spotkania, żebyśmy zmienili przebieg w zakresie nowych inwestycji, w których nie jesteśmy zorientowani. Wiemy, że takie są, że są wydane pozwolenia na budowę. To wymaga doprecyzowania. Chcemy pójść dalej, taka jest intencja, żeby drogę wybudować z pierwotnie założonym harmonogramem. Droga nie jest dla "bydgoszczaków", ale dla Was - mieszkańców Płocka, okolicznych miejscowości i mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego, bo łączymy dwa duże miasta - mówił Borowiak. 

Tym razem padła inna data - realnie pierwsza łopata przy budowie tego odcinka S10 może zostać wbita po 2030 roku. 

reklama

W spotkaniu wzięło udział kilkadziesiąt osób. 

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama