Dyskusje o trasie i terminie budowy drogi ekspresowa S10 trwają od wielu lat. Czy konkretne rozwiązania jest w stanie przyspieszyć nowa parlamentarna grupa?
Droga ekspresowa S10 ma prowadzić ze Szczecina do aglomeracji warszawskiej. Temat jest więc niezwykle ważny dla mieszkańców Płocka i całego regionu. Nic dziwnego, że temat przebiegu trasy odżywa zwłaszcza przed różnymi wyborami, a politycy różnych opcji prześcigają się w deklarowaniu przybliżenia nitki S10 do Płocka, postrzeganego powszechnie jako komunikacyjna dziura.
O tym, że został powołany Parlamentarny Zespół ds. Budowy S10, zostaliśmy poinformowani w sobotę 11 stycznia przez dyrektora biura poselskiego Arkadiusza Iwaniaka, posła SLD z okręgu płocko-ciechanowskiego, byłego radnego miejskiego w Płocku.
- Prezydium Sejmu na posiedzeniu w dniu 8 stycznia 2020 r. przyjęło do wiadomości informację o powołaniu Parlamentarnego Zespołu ds. Budowy S10 - napisała do posła Małgorzata Gosiewska, wicemarszałek Sejmu.
Grupa uformowała się już 20 grudnia 2019 r. Obecnie w skład zespołu - obok Arkadiusza Iwaniaka - na razie wchodzą przedstawiciele Lewicy: Włodzimierz Czarzasty, Krzysztof Gawkowski i Jan Szopiński oraz Paweł Olszewski (KO). Pierwsze posiedzenie zaplanowano 22 stycznia, w planie są wybór prezydium i sprawy organizacyjne. Iwaniak wspominał o powstaniu takiego zespołu już podczas spotkania parlamentarzystów z prezydentem Płocka w grudniu 2019 r.
[ZT]24323[/ZT]
Co ciekawe, w poprzedniej kadencji też istniało podobne ciało. Otóż Parlamentarny Zespół ds. budowy drogi ekspresowej S10 powstał 4 grudnia 2018 r. i... zdążył się spotkać dwa razy. W jego skład wchodzili wyłącznie przedstawiciele PiS: Marcin Porzucek, Artur Szałabawka, Marta Kubiak, Grzegorz Piechowiak i Łukasz Schreiber, działający głównie w regionie Szczecina, Piły, Bydgoszczy.
Jaka jest obecna sytuacja odnośnie inwestycji? Mówiono o tym w końcu sierpnia ub.r. Wstępnie są cztery korytarze, którymi wytyczyć można drogę S10. W zależności od wariantu, od trasy do Płocka będzie od 10 do 20 km (do północnych granic miasta).
[ZT]23297[/ZT]
Od momentu wyboru wariantu do powstania trasy może minąć osiem lat, więc prawdopodobne, że nową trasą pojedziemy w 2029-2030 r. S10 ma kosztować od 23 do 26 mld zł.