Sklepy nieprzekraczające 400 mkw., pozwalające na szybkie i komfortowe zakupy w dogodnych lokalizacjach oraz wsparcie polskich producentów – to dwa najważniejsze punkty strategii marki Top Market, będącej częścią Polskiej Grupy Supermarketów, zrzeszającej blisko 600 sklepów w całej Polsce. Top Market to obecnie jedna z najlepiej rozwijających się polskich sieci, która ma coraz bardziej ambitne plany rozwojowe.
Jak wnioskują analitycy branży, rola tradycyjnego handlu w Polsce będzie sukcesywnie spadać na rzecz sieci marketów, dyskontów i placówek formatu convenience. Przyłączanie się małych, lokalnych placówek do konsolidujących rynek sieci, jest dla wielu z nich jedyną szansą na przetrwanie.
Polska Grupa Supermarketów (PGS) chce zbliżyć polskie środowisko kupieckie oferując polskim przedsiębiorcom najlepsze warunki i planuje rozbudowywać sieć swoich punktów. - Uważamy, że siła marki polskiej sieci PGS daje mniejszym przedsiębiorcom i akcjonariuszom PGS wiele możliwości. Dodatkowo obecność partnerów w postaci kilku spółdzielni w naszej strukturze podnosi wartość dla pojedynczych akcjonariuszy. Dlatego prowadzimy rozmowy ze spółdzielniami handlowymi w różnych częściach kraju i chcielibyśmy zacieśnić współpracę z dużymi graczami np. KZRSS – mówi Michał Sadecki, prezes PGS, która chce się rozwijać m.in. poprzez zapraszanie do współpracy krajowych grup spółdzielczych.
Top Market stawia na rozwój organiczny. W zeszłym roku firma uruchomiła markę własną O! Dobre. Pewne. Twoje., która oferuje jakościowe produkty w bardzo atrakcyjnych cenach. Jako, że dla PGS oraz Top Market niezwykle ważny jest patriotyzm gospodarczy, wszystkie produkty marki O! Dobre. Pewne. Twoje. produkowane są jedynie w Polsce. Dziś, po roku od wprowadzenia pierwszych pilotażowych produktów, marka własna posiada ich w swojej ofercie ponad 100, zdobywając przy tym kolejne nagrody branżowe.
Według raportu firmy consultingowej Roland Berger, należąca do PGS marka Top Market jest obecnie trzecią najdynamiczniej rozwijającą się siecią w Polsce z średniorocznym wzrostem oscylującym w granicach 30%.