reklama

Poloniada: impreza, której mogłoby nie być

Opublikowano:
Autor:

Poloniada: impreza, której mogłoby nie być - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościDwudniowe Targi Kultury i Promocji Miast i Regionów trudno byłoby określić jako wielki sukces frekwencyjny. Impreza nie cieszyła się wielkim zainteresowaniem płocczan.

Dwudniowe Targi Kultury i Promocji Miast i Regionów trudno byłoby określić jako wielki sukces frekwencyjny. Impreza nie cieszyła się wielkim zainteresowaniem płocczan.

Dwudniowy event (to niezwykle modne ostatnio słówko służy do określania wszystkiego, czego nie da się podsumować jednym słowem) przyciągnął niewielu widzów. Nieco więcej było ich w niedzielę, ale gdyby zebrać wszystkie osoby, które w ciągu dwóch dni przewinęły się przez Orlen Arenę, mogłoby się okazać, że nie zapełniłyby one jednego skrzydła hali.

Najważniejszym sobotnim wydarzeniem w w Orlen Arenie było podpisanie porozumienia o współpracy między Płockiem i Ustroniem Morskim. – Płock ma 13 miast partnerskich rozsianych po całym świecie, od Chin po Stany Zjednoczone – mówił prezydent Andrzej Nowakowski. – Teraz szczególne partnerstwo połączy nas z polską miejscowością.

Dokument, który podpisali prezydent Andrzej Nowakowski i wójt Ustronia Morskiego Jerzy Kołakowski, dotyczy promocji Płocka w nadbałtyckiej miejscowości oraz Ustronia Morskiego w Płocku.

Andrzej Krzywy promował najnowszą płytę swojego zespołu „De Mono symfonicznie”, na której znalazło się dziesięć utworów: „Kamień i aksamit”, „Moje miasto nocą”, „Statki na niebie”, „Zostańmy sami”, „Siedem dni”, „Kolory”, Póki na to czas”, „Kochać inaczej”, „Znów jesteś ze mną” i „Ostatni pocałunek”. Już w kwietniu będziemy mogli posłuchać ich wszystkich w Płocku. Więcej szczegółów na ten temat – już niebawem na Portalu Płock.

Na scenie pojawiła się również Marta Wiśniewska. Tym razem jednak nie po to, aby śpiewać, lecz jako liderka formacji Mandaryna Dance Studio. W tej roli sprawdziła się dużo lepiej niż jako piosenkarka. Okazała się również idealną animatorką zabaw dziecięcych w strefie „Poloniada – Kids” zorganizowanej na pierwszym piętrze Orlen Areny.

Poloniada miała jednak służyć głównie promocji atrakcji turystycznych i kulturalnych miast i regionów z różnych zakątków Polski. Podczas targów prezentowały się między innymi: Płock, powiat płocki, Ustronie Morskie, Kalisz, Kaszuby Północne – Stowarzyszenie Turystyczne LOT, Mielno, Augustów, Gorzów Wielkopolski, Wyszków, Iława, Sandomierz, Białystok, Tarnobrzeg, Grudziądz, Puławy, Olsztyn, Nowy Dwór Mazowiecki, Oława i Brzeg oraz region hrubieszowski.

Przedstawiciele Hrubieszowa przygotowali niezwykle interesujący projekt „Gotania” oparty na historii plemienia Gotów, które przed wiekami opanowało te tereny. Można było poznać dokładnie historię sprzed ponad 1,5 tysiąca lat, a także zobaczyć zrekonstruowane stroje i broń z tamtych czasów.

Kalisz promował się hasłem „Mamy Grammy” nawiązującym do albumu „Night in Calisia” nagranego z okazji 1850-lecia miasta przez znanego pianistę jazzowego Włodka Pawlika z Orkiestrą Filharmonii Kaliskiej. Album ten w 2014 roku został uhonorowany będącą muzycznym odpowiednikiem Oscara Nagrodą Grammy w kategorii „Najlepszy album dużego zespołu jazzowego”.

Stoisko najstarszego polskiego miasta wyglądało wprawdzie dość skromnie, ale można było przy nim uzyskać mnóstwo informacji na temat Kalisza, jego przebogatej historii, a także rozmaitych inicjatyw kulturalnych, sportowych, turystycznych i innych. Przede wszystkim jednak można było się zorientować, co łączy Kalisz z Płockiem. Po pierwsze – pragnienie, aby mieszkańcy miasta bardziej zwracali uwagę na przepływającą przez nie rzekę (w przypadku Kalisza jest to Prosna, w Płocku – Wisła). Po drugie – piłka ręczna. To właśnie w podkaliskiej miejscowości Szczypiorno (obecnie to już część miasta) rozegrany został pierwszy w Polsce mecz piłki ręcznej (jedenastoosobowej).

Na tym właściwie należałoby zakończyć opis imprezy, której poziom – podobnie jak frekwencja – nikogo nie powalił na ziemię. Organizatorzy zapowiadali, że Targi Kultury i Promocji Miast i Regionów będą imprezą cykliczną, jednak po tym, co działo się w Orlen Arenie, można mieć co do tego poważne wątpliwości.

Z kronikarskiego obowiązku podajemy, kto odebrał nagrody podczas Gali Kogutów: Przyjaciel Poloniady – Andrzej Nowakowski (prezydent Płocka); Lider Promocji: 1. miejsce – województwo lubelskie, 2. miejsce – Sandomierz, 3. miejsce – Iława; wydawnictwo promocyjne: 1. miejsce – Częstochowa, 2. miejsce – Kalisz, 3. miejsce – Płock; najlepsze hasło reklamowe: 1. miejsce – Nowy Dwór Mazowiecki; 2. miejsce – Stowarzyszenie Turystyczne Kaszuby Północne; 3. miejsce – powiat płocki; video-reklama roku: 1. miejsce – Białystok, 2. miejsce – Stowarzyszenie Turystyczne Kaszuby Północne; 3. miejsce – Bielsko-Biała; kreator promocji: 1. miejsce – Hrubieszów, 2. miejsce – Olsztyn; 3. miejsce – Wągrowiec; lider kultury: 1. miejsce – Tarnów, 2. miejsce – Tarnobrzeg, 3 miejsce – Oława; najważniejsze wydarzenie kulturalne: 1. miejsce – Kalisz, 2. miejsce – Rzeszów, 3. miejsce – Słubice; festiwal roku: 1. miejsce – Płock, 2. miejsce – Sieradz, 3. miejsce – Suwałki; kreator kultury: 1. miejsce – Gorzów, 2. miejsce – Puławy, 3. miejsce – Ustronie Morskie.

Płock, co widać na naszym zdjęciu, promował się palmami...

Fot. Tomasz Paszkiewicz/Portal Płock


Zobacz naszą galerię zdjęć z Poloniady

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE