Strefa Płatnego Parkowania funkcjonuje w Płocku od 2016 r. Przez ten czas kilkukrotnie się rozrastała. Niekiedy wprowadzenie opłat za parking budziło kontrowersje nie tylko wśród mieszkańców, ale również płockich radnych i polityków. Tak było chociażby w przypadku parkingu przy Szpitalu św. Trójcy.
Z planów i zaleceń wynika jednak, że strefa będzie w najbliższych latach dalej poszerzana.
- W przypadku rozszerzenia strefy należałoby także zlecić badanie rotacji pojazdów. Z obserwacji SPP wynika, że w niektórych rejonach strefy dochodzi do braku rotacji parkowanych pojazdów - czytamy w dokumencie.
Winna braku rotacji ma być, jak zostało to określone, rażąco niska opłata za pierwszą godzinę postoju.
- Zgodnie z uchwałą dot. polityki parkingowej miasta, wysokość opłat w ramach SPP powinna być skorelowana z wysokością opłat za komunikację publiczną, co skłoni mieszkańców do wykorzystywania transportu miejskiego - dodają autorzy.
Aktualnie za pierwszą godzinę postoju płacimy 2 zł. Jeżeli opłata miałaby odpowiadać aktualnej cenie biletu w autobusach komunikacji miejskiej, musiałaby podrożeć ponad dwukrotnie, do 4,80 zł.
Zalecenia sugerują, że poza jednorazową opłatą podniesione powinny zostać także kwoty za zawiadomienie o braku wniesionej opłaty oraz abonamenty w strefie.
Więcej płatnych parkingów i wyższe opłaty?
Za powstaniem takich planów może przemawiać to, że jak wynika z danych, utrzymanie Strefy Płatnego Parkowania obecnie przewyższa pozyskane z niej przychody.
Od 1 października 2023r. do 31 października 2024r. wpływy z SPP sięgnęły 2,7 mln zł. Jednocześnie koszty jej funkcjonowania w analogicznym okresie wyniosły ok. 3 mln zł.
W trakcie Komisji Inwestycji, Rozwoju i Bezpieczeństwa Miasta padły pierwsze pytania o to, kiedy i czy w ogóle zalecenia zawarte w dokumencie zostaną wdrożone. Niestety, na posiedzeniu nie był obecny wiceprezydent Piotr Dyśkiewicz, współautor dokumentu. Przewodniczący komisji, radny Michał Sosnowski zapowiedział jednak, że radni skontaktują się z zastępcą prezydenta w celu uzyskania szczegółowych informacji.
Będziemy informować w tej sprawie.
Przypomnijmy, że jednym z pytań na debacie kandydatów na prezydenta Płocka w kwietniu 2024 roku dotyczyło poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania w mieście. Kandydaci PiS, Trzeciej Drogi i Konfederacji opowiedzieli się za nieposzerzaniem SPP. Tabliczkę z "tak" podniósł tylko Andrzej Nowakowski, ale prezydent szybko uzupełnił, że strefa może być poszerzona "tylko na wniosek mieszkańców".
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.