Wcześniej klub radnych Prawa i Sprawiedliwości zgłosił wniosek formalny, aby do stałego porządku obrad wpisać informację dotyczącą budowy drogi S10, CPK czy szybkiej kolei. Radni chcieli mieć co miesiąc informację o przebiegu prac. Artur Jaroszewski, przewodniczący rady, przyznał, że PiS powinien taki pomysł zasygnalizować wcześniej, a nie zaskakiwać radę w taki sposób. Wniosek został odrzucony, a Wioletta Kulpa, teraz poseł, a nie radna, nie mogła zabrać głosu.
Na mównicę weszła kilkadziesiąt minut później.
- Jako parlemntarzystka czuje się oszukana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. O co chodzi? 15 października o godz. 14.00 odbyło się spotkanie dotyczące budowy drogi S10 - mówiła poirytowana posłanka Kulpa.
Przebieg tego spotkania relacjonowaliśmy tutaj.
Posłanka Kulpa przyznała, że GDDKiA nie udostępniła jej wyników konsultacji (te odbyły się w czerwcu 2024 roku). Wówczas funkcjonowały 3 warianty przebiegu drogi - z perspektywy Płocka 1 jest optymalny, 2 zadowalający, a 3 nic miastu nie daje.
fot. Starostwo Powiatowe w Płocku
- Tydzień po posiedzeniu tego zespołu parlamentarnego GDDKiA spotkała się z wybranymi samorządowcami informując, że pojawił się wariant numer 4, którego nikt nie zna. Nie wiemy którędy przebiega, kiedy będą konsultacje. Czy należy unieważnić konsultacje przeprowadzone do tej pory? - pytała poseł.
Wioletta Kulpa wskazywała, że GDDKiA nie wspomniała nawet o pracy nad IV wariantem przebiegu drogi. Nieoficjalnie słyszymy, że "nowy wariant" miałby być miksem 2 poprzednich i pozwolić ominąć istniejącą zabudowę.
Na spotkaniu w sejmie padła też informacja, że za kilka miesięcy odbędzie się II tura konsultacji. GDDKiA wskazywała, że to "dobra praktyka".
- Prosiłam o skrócenie tego okresu, to powiedziano mi, że nie można, bo każdy musi się wypowiedzieć. Natomiast gdy pojawił się tajemniczy IV wariant, to na spotkaniu z samorządowcami przedstawiono informację, że konsultacje skończą się w styczniu. Pojawia się nowy wariant i nagle można je skrócić o 4 miesiące. Jestem zainteresowana czy byliście państwo na tym spotkaniu, reprezentowaliście Miasto Płock, czy dowiedzieliście się o tym spotkaniu i czy wiecie jak przebiega IV wariant i czy przebiega blisko Płocka.
Artur Jaroszewski zaproponował, żeby dyskusja toczyła się w sprawach różnych. Przyznał też, że po raz pierwszy został zaproszony na rozmowy o S10 do Warszawy.
- Jeśli ktoś nie rozmawiał z samorządem płockim na temat tej inwestycji to niestety szefowie tych instutcji odpowiedzialnych za to przez wiele, wiele, wiele lat. Proszę, nie róbcie polityki tam, gdzie wszyscy jesteśmy zgodni - zaapelował Jaroszewski.
Sprawy różne były omawiane dużo później
Spotkanie za spotkaniem
Kilka godzin później Artur Zieliński, zastępca prezydenta ds. rozwoju i inwestycji, przyznał że tylko w październiku odbyło się kilka spotkań dotyczących S10 czy rozbudowy dk60, wśród nich było posiedzenie parlamentarnego zespołu 15 października.
- Tydzień później odbyło się robocze spotkanie w Warszawie, GDDKiA z oddziału w Bydgoszczy. Przy udziale jeszcze liczniejszej grupy samorządowców został przedstawiony kolejny etap robót. Co tydzień mamy informację na bieżąco. Wczoraj zostało podpisane oświadczenie z naszej strony w zakresie przedstawionych materiałów. Myślę, że w ciągu 2 tygodni GDDKiA finalnie powinna przedstawić kwestię związaną z wszystkimi wariantami, które zostały uwzględnione. Z informacji jakie posiadamy planowane są kolejne konsultacje - mówił Artur Zieliński.
Poseł Kulpa już nie zabrała głosu, złożyła za to interpelację w tej sprawie.
Wysłaliśmy do warszawskiego odddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych pytania o dotyczące konsultacji i pojawienia się nowego wariantu przebiegu drogi.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.