Jednym z kamienili milowych Krajowego Planu Odbudowy jest przygotowanie przez gminy tzw. planów ogólnych. To nowy rodzaj dokumentu planistycznego, obejmującego cały teren miasta - z wyjątkiem terenów uznanych za obsar zamknięty. Polska zobowiązała się, że gminy sporządzą i uchwalą takie plany do 1 stycznia 2026 roku.
Co to w ogóle jest plan ogólny?
- Zastąpi on dotychczas obowiązujące studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Jest to dokument, który będzie decydował o kierunkach rozwoju miasta na najbliższe lata. Poprzez wyznaczone strefy planistyczne wskazywał będzie obszary miasta w których powstaną osiedla mieszkalne, drogi, tereny produkcyjne i usługowe, stanowiące miejsca pracy czy zieleń oraz co równie ważne tereny, które w związku z koniecznością ograniczania „rozlewania się” miast, zostaną wyłączone z możliwości zabudowy - tłumaczą w ratuszu.
Plan ogólny nie zastąpi miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - ma być podstawą do ich sporządzania i wydawania decyzji o warunkach zabudowy.
Płock na realizację planu ogólnego otrzymał 439 tys. złotych. Miasto musi się jednak pospieszyć, bo jeśli nie przyjmie planu w terminie, straci te pieniądze. Określono, że Płock musi sporządzić plan ogólny dla 8 804 hektarów powierzchni.
Każdy płocczanin, osoby fizyczne i firmy, mogą zgłosić swoje uwagi do powstającego planu ogólnego.
- Bardzo ważne, by wnioski składane były za pośrednictwem obowiązkowego formularza dotyczącego aktu planowania przestrzennego - wskazuje ratusz.
Wnioskujący musi wskazać imię i nazwisko lub nazwę firmy, a także adres zamieszkania lub analogicznie siedziby firmy oraz dane kontaktowe. Należy też wskazać czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem. Brak tych danych będzie skutkował pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
Formularz w postaci papierowej dostępny jest
- w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Płocka, plac Stary Rynek 1 – wejście od ul. Zduńskiej,
- w formie dokumentu elektronicznego dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miasta Płocka tutaj,
- w Biuletynie Informacji Publicznej tutaj.
Wnioski można składać w formie:
- papierowej – osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Płocka (wejście od ul. Zduńskiej) lub listownie na adres: Urząd Miasta Płocka, plac Stary Rynek 1, 09-400 Płock
- elektronicznej – za pomocą poczty elektronicznej na adres wrm@plock.eu lub za pośrednictwem platformy usług administracji publicznej ePUAP.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.