Reklama

Reklama

Płatna strefa parkowania. Są nowe wieści

Opublikowano: pon, 18 sty 2016 19:49
Autor:

Płatna strefa parkowania. Są nowe wieści - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości W poniedziałek na komisji kultury, sportu i turystyki w Ratuszu wśród tematów do omówienia znalazł się m. in. punkt dotyczący płatnej strefy parkowania. Wydaje się, że sprawa została przesądzona. Są zmiany!

Reklama

W poniedziałek na komisji kultury, sportu i turystyki w Ratuszu wśród tematów do omówienia znalazł się m. in. punkt dotyczący płatnej strefy parkowania. Wydaje się, że sprawa została przesądzona. Są zmiany!

Płoccy radni zagłosują w sprawie utworzenia strefy płatnego parkowania pod koniec stycznia, chociaż początkowo głosowanie zapowiadano na grudzień. Na posiedzeniu komisji kultury, sportu i turystyki pojawił się 18 stycznia dodatkowy punkt, a wraz z nim goście, w tym wiceprezydent Jacek Terebus.

Wiceprezydent Terebus, który uczestniczył w konsultacjach, twierdził, że zaproponowany kształt strefy jest wynikiem całego, kilkumiesięcznego procesu (również przeprowadzonych ankiet). A już z całą pewnością to nie żaden „zamach na mieszkańców, pracowników”. Strefa ma być mniejsza niż początkowo zakładano. Większa część osiedla Kolegialna nie będzie stanowiła składowej strefy. Za wyjątek uznano Plac Obrońców Warszawy. Generalnie wyznaczono cztery części, strefę obejmującą najstarszą miejską tkankę (tzw. strefę centralną) oraz trzy podstrefy (S2, S3 i S4). Granice oparto na ulicach: 1 Maja, Jachowicza, Ostatniej i Okrzei. Zrezygnowano z dwóch kolejnych podstref, S5 (początkowo planowaną między ul. 1 Maja, Jachowicza, Piękną, Misjonarską i Sienkiewicza) oraz S6 (przewidywano ją między ul. 1 Maja, Sienkiewicza, Kościuszki, pl. Dąbrowskiego, Warszawską i Kilińskiego). Bezpłatne miejsca parkingowe powinny być dostępne na ul. Okrzei i na Nowym Rynku jako tzw. parkingi buforowe. Tego typu miejsca parkingowe ponoć pomieszczą przeszło 740 samochodów.

Wiadomo, że pierwsze 30 minut ma być bezpłatne, chociaż przy poprzednim projekcie rozważano 45 minut. Jeśli zaparkowaliśmy na dłużej, płacimy 2 zł, następnie za drugą godzinę - 2,40 zł i trzecią – 2,80 zł (za czwartą i kolejne stawka maleje do 2 zł). Abonament dzienny (a nie roczny lub miesięczny) dla osób pracujących w centrum Płocka to koszt 12 zł. Mieszkańcom strefy posiadającym jedno auto zaoferowano roczny abonament wynoszący 30 zł (100 zł na miesiąc płacimy już za drugi samochód).

Strefa ma funkcjonować w godzinach 8.00 – 17.00 od poniedziałku do piątku. Akurat w tym przypadku utrzymano w mocy wcześniejsze zapowiedzi.

Autokary już nie będą stawały przy Placu Obrońców Warszawy, tylko przy ul. Kościuszki. Wiceprezydent twierdził ponadto, że w Płocku nie ma szczególnie wielkiego zapotrzebowania na rower miejski (kiedy jednoślady są dostępne do wypożyczenia 24 godziny na dobę). Prędzej miasto dostawi więcej stojaków na rowery pod szkołami. - Tu wszystko musi być skrojone pod zapotrzebowanie. Lepiej nie przestrzelić – dodawał, odnosząc się do kosztów przedsięwzięcia.

Koszt wprowadzenia strefy wyniesie ok. 2 mln zł. Nadzór powierzono Komunikacji Miejskiej. Ratusz zapowiedział na wtorek także konferencję prasową dotyczącą utworzenia strefy płatnego parkowania.

 

Czytaj też:

Fot. Karolina Burzyńska/Portal Płock

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (35)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.