Zainfekowane wiadomości mailowe oszuści kierują do przedsiębiorców. Tym razem stosują metodę "na błąd w rozliczeniu". Zakład Ubezpieczeń Społecznych zapewnia, że nie prowadzi takiej korespondencji drogą elektroniczną.
Oszuści nie dają za wygraną i stają się coraz bardziej kreatywni. Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dochodzą sygnały, że do przedsiębiorców na Mazowszu rozsyłane są fałszywe wiadomości mailowe, w których przestępcy wskazują na błąd w rozliczeniu. Wiadomości są zatytułowanie "Błąd w ZUA".
- W stopce adresowej widnieją natomiast adresy z rozwinięciem składki.pl lub gov.pl, których Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie używa. Każdy z maili ma dołączony plik, który zawiera informacje o błędnie opłaconych składkach - przestrzega Łukasz Olewiński, rzecznik mazowieckiego ZUS-u. - Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach drogą mailową. Klienci Zakładu nie otrzymują w tej formie żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach.
ZUS kontaktuje się mailowo tylko z tymi klientami, którzy mają konto w Platformie Usług Elektronicznych i wybrali taką formę kontaktu. Przestrzega jednocześnie przed otwieraniem wiadomości i załączników - korespondencja zainfekowana jest złośliwym oprogramowaniem.
Osoby, które mają wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, mogą skontaktować się z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl.