Miejski rzecznik konsumentów w Płocku poinformował, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie wydał komunikat ostrzegający przed działalnością Centrum Medycznego św. Franciszka.
Jak informuje Izabela Prądzyńska, miejski rzecznik konsumentów, seniorzy zapraszani są na bezpłatne badania, a w rzeczywistości zawierają umowę o usługi medyczne. Według informacji uzyskanych od UOKiK, pakiety medyczne kosztują nawet 16 tys. zł, a za zerwanie umowy spółka pobiera wysokie kary.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opisuje jak wygląda schemat działania oszustów. Konsument zostaje przez telefon zaproszony na bezpłatne badanie EKG.
- Jak pisze do UOKiK jedna z poszkodowanych osób, polegało na badaniu palca wskazującego - przekazuje UOKiK. - Przedstawiciele spółki informują, że stan zdrowia konsumenta jest zły i proponują pakiety medyczne, które kosztują od 4 do 16 tys. zł i często oznaczają konieczność zaciągnięcia kredytu.
Seniorzy skarżą się, że zostali wprowadzeni w błąd. Wielu z nich nie wiedziało, że celem spotkania jest sprzedaż usług medycznych. Osoby, które chcą rozwiązać umowę, muszą płacić wysokie kary. Wątpliwości budzi także rzetelność przeprowadzanych w trakcie pokazów badań oraz przedstawianej w ich wyniku diagnozy stanu zdrowia.
- Ostrzegamy przed zaproszeniami na bezpłatne badania, często jest to po prostu sprzedaż. Jeżeli ktokolwiek z państwa uważa, że został wprowadzony w błąd przez Centrum Medyczne św. Franciszka, proszę o kontakt z rzecznikiem konsumentów. Wszczęliśmy postępowanie wyjaśniające w sprawie tej spółki. Już teraz prosimy seniorów, aby byli szczególnie ostrożni – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Zawarłeś umowę z Centrum Medycznym św. Franciszka? Bezpłatną pomoc znajdziesz w: oddziałach Federacji Konsumentów, u rzecznika konsumentów w twoim mieście lub powiecie. Zadzwoń na infolinię konsumencką - 801 440 220 lub 22 290 89 16 lub napisz e-mail na adres porady@dlakonsumentow.pl.
Ponadto miejski rzecznik konsumentów apeluje o ostrożność, a w przypadku, gdy mieszkańcy Płocka zetknęli się z opisanym problemem mogą zwrócić się po poradę do siedziby biura rzecznika w urzędzie miasta, Al. Piłsudskiego 6, II piętro, pokój 212, 213/214 tel. 24 367 15 81.
Jednocześnie Izabela Prądzyńska przypomina, że nadal prowadzi cykl spotkań adresowanych dla seniorów z zakresu umów zawieranych na odległość i poza lokalem oraz z zakresu reklamacji towarów i usług. Zainteresowani udziałem w spotkaniach mogą kontaktować się z biurem rzecznika.