Przebudowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulic Mickiewicza i Tysiąclecia to ostatni etap projektu tzw. mobilności miejskiej, na które miasto dostało 66,5 mln złotych dofinansowania.
Tym samym oficjalnie kończy się projekt pod nazwą "zrównoważenie równoważonej mobilności miejskiej. na terenie Obszaru Funkcjonalnego Miasta Płocka". Miasto wydało ponad 92,5 mln złotych, 66,5 mln wyniosło dofinansowanie. W ramach projektu zrealizowano pięć inwestycji:
- zakup 25 autobusów o napędzie hybrydowym (17 sztuk 12-metrowych, 8 sztuk 18-metrowych),
- zakup i montaż 40 wiat przystankowych, w tym 10 z dynamiczną informacją pasażerską,
- budowa parkingu przy cmentarzu komunalnym,
- rozbudowa ul. Łukasiewicza, wraz ze ścieżką rowerową, od skrzyżowania z ul. Tysiąclecia do skrzyżowania z ul. Długą i budowy ronda tamże,
- budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulic Tysiąclecia i Mickiewicza.
kanalizacji deszczowej i sanitarnej, wodociągu, oświetlenia ulicznego, sieci teletechnicznej, sygnalizacji świetlnej oraz budowie ścieżki rowerowej i przebudowie układu jezdni wraz z chodnikami - pojawił się lewoskręt z Miodowej w Łukasiewicza.
Wzdłuż ulic Tysiąclecia i Mickiewicza wybudowano ścieżki rowerowe, chodniki, zmodernizowano oświetlenie uliczne.
- W ramach inwestycji zostało wybudowane łącznie 2016 metrów ścieżki rowerowej asfaltowej o szerokości 2 metrów, zlokalizowanej w oddaleniu od jezdni. Przebudowany został chodnik po północnej stronie ulicy Tysiąclecia i wzdłuż wybudowanej ścieżki w ul.Mickiewicza - wylicza Hubert Woźniak z zespołu prasowego ratusza.
Przybyły dwie zatoki autobusowe betonowe i 35 miejsc parkingowych z kostki betonowej w ulicy Tysiąclecia oraz 8 miejsc w ul. Zgliczyńskiego. Przebudowane zostało oświetlenie uliczne po północnej stronie ulicy Tysiąclecia. Przebudowane zostały również sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach ulic: Mickiewicza z Kochanowskiego i Obrońców Westerplatte oraz Tysiąclecia z Przemysłową, Rembielińskiego i Łukasiewicza.