Reklama

Reklama

Orlen wchodzi na kolejny rynek. Powalczy z gigantami

Opublikowano: śr, 23 sty 2019 13:00
Autor:

Orlen wchodzi na kolejny rynek. Powalczy z gigantami - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Polski Koncern Naftowy rozpocznie ekspansję na kolejny rynek zagraniczny. Pierwsza stacja Orlenu na terenie Słowacji powstanie na przełomie marca i kwietnia.

Reklama

Polski Koncern Naftowy rozpocznie ekspansję na kolejny rynek zagraniczny. Pierwsza stacja Orlenu na terenie Słowacji powstanie na przełomie marca i kwietnia. 

Orlen swoje stacje ma już w Niemczech, Litwie i Czechach. Zarząd uznał, że pora wejść na kolejny rynek, tym razem słowacki. Stacje będą funkcjonowały pod dobrze znanym Słowakom szyldem "Benzina". Pierwsza z nich powstanie na przełomie marca i kwietnia w 17-tysięcznych Malackach. Wstępnie szacuje się, że w pierwszym roku działalności może zostać uruchomionych 10 obiektów. 

?- Na słowacki rynek paliw wchodzimy jako doświadczony, międzynarodowy gracz. Już dziś 20 procent tamtejszej sprzedaży hurtowej to produkty pochodzące z rafinerii Grupy Orlen. Jest to solidna baza, która pozwala nam na budowanie sprzedaży także w segmencie detalicznym. Postawiliśmy na markę Benzina, cieszącą się rozpoznawalnością wśród 2/3 słowackich kierowców. Jako wieloletni lider rynku czeskiego, posiadający silne i stabilne zaplecze, naszym słowackim klientom możemy zaoferować najwyższej jakości usługi i produkty, zgodne z ich oczekiwaniami. Chcemy wykorzystać naszą wiedzę i doświadczenie zdobyte w kilku krajach by w perspektywie 2-3 lat dołączyć do grona znaczących graczy na słowackim rynku detalicznym - powiedział Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Wchodząc na Słowację Orlen zaczyna konkurencję z węgierskim gigantem MOL czy austriackim OMV. Jak podaje portal wnp.pl, sami Węgrzy kontrolują 250 z 900 słowackich stacji. Z kolei Benzina (część Grupy Unipetrol) to dziś lider czeskiego rynku, który prowadzi tam 406 stacji. 

- Jesteśmy otwarci na przejęcia większych lub mniejszych sieci, zaś małym operatorom stacji oferujemy korzystną współpracę w oparciu o franczyzę. Naturalnie nasze wejście na Słowację poprzedziły liczne analizy i badania konsumenckie, które wskazują, że oczekiwania i zachowania klientów na Słowacji i w Czechach są dość zbliżone. W ostatnich latach słowaccy kierowcy zdecydowanie kierują się jakością paliw i są zainteresowani szerokim asortymentem sprzedaży dodatkowej, w tym posiłków. Mamy sprawdzone rozwiązania w tym zakresie w ramach naszej czeskiej sieci stacji Benzina i zamierzamy je zaimplementować również na rynku słowackim – mówi Tomasz Wiatrak, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za działalność detaliczną grupy Unipetrol.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (4)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.