Reklama

Reklama

Orlen sponsorem Wisły. Na koszulkach Vitay

Opublikowano: 6 lipca 2016 12:51
Autor:

Orlen sponsorem Wisły. Na koszulkach Vitay - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości - Spełniły się moje marzenia, Orlen po sześciu latach znów zostaje sponsorem klubu – obwieścił na konferencji prasowej prezes spółki Wisła Płock, Jacek Kruszewski. - Zagramy w ekstraklasie. Jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Reklama

- Spełniły się moje marzenia, Orlen po sześciu latach znów zostaje sponsorem klubu – obwieścił na konferencji prasowej prezes spółki Wisła Płock, Jacek Kruszewski. - Zagramy w ekstraklasie. Jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Zwołana w trybie dość nagłym konferencja prasowa w siedzibie zarządu Orlenu dotyczyła nowych zasad współpracy z Klubem Wisła Płocka. Dziennikarzy nie trzymano zbyt długo w niepewności. - Za chwilę pokażemy państwu koszulkę, w której zawodnicy wybiegną 15 lipca na murawę w meczu z Lechią Gdańsk – informowano. 

W szczegóły wprowadzał wszystkich dyrektor wykonawczy ds. marketingu w Orlenie, Rafał Pasieka. - 7 lipca Portugalia zagra z Walią na Euro 2016. My spotykamy się tego samego dnia w Płocku, aby zapewnić, że piłkarskie emocje na Euro wkrótce się skończą, ale inaczej będzie w Płocku. U nas potrwają przez cały rok – mówił Pasieka, zmierzając do jednej konkluzji, Orlen po sześciu latach powraca do sponsorowania piłkarzy nożnych. - Wycofaliśmy się, później Wisła spadła do II ligi. Klub miał problemy, ale to one stanowiły motywację, aby zewrzeć siły i powrócić na szczyt, do ekstraklasy. Gratuluję wszystkim, którzy się do tego przyczynili. Szczególnie prezesowi, Jackowi Kruszewskiemu, który okazał się liderem obdarzonym charyzmą. Życzę mu, aby ten sukces go nie sparaliżował. Postawił pan sobie poprzeczkę bardzo wysoko – zwrócił się do siedzącego obok prezesa klubu.

Co się zatem takiego stało, że Orlen po sześciu latach zmienił zdanie w sprawie sponsoringu? Już mieści mu się to w strategii? Pasieka zastrzegał, że to wszystko zasług determinacji płocczan, a zwłaszcza oddanych sprawie kibiców. - Inna państwowa spółka, LOTOS sponsoruje kadrę narodową. Przez długi czas sądziłem, że nam nie wypada sponsorować klubu poniżej kadry. Jednak do zmiany stanowiska popchnęły nas emocje, jakie wywołuje piłka u płocczan. Państwo to sami spowodowaliście. Dziękuję. Pokazaliście, że możliwa jest zmiana decyzji. A my w zasadzie nie mieliśmy już innego wyjścia. Udało się stosunkowo szybko dojść do porozumienia w sprawie świadczeń.

Omówiono zasady przyszłej współpracy. Ta ma jednak wstępnie dotyczyć sezonu 2016/2017 . - Zakładamy jednak, że Wisła pozostanie dłużej w ekstraklasie – dopowiadał Pasieka. Jeśli drużyna się utrzyma, umowa będzie przedłużona. Współpraca ma być także dwupłaszczyznowa. Po pierwsze, Orlen wesprze klub określoną kwotą pieniężną w zamian za świadczenia o charakterze wizerunkowym, co sprowadza się do obecności logotypów na piłkarskich koszulkach, billboardach infrastrukturze. Jednak nie będzie to logo samego Orlenu, tylko marki Vitay. Co do kwoty, ta – jak dodawał prezes Kruszewski – będzie adekwatna do rozmiaru miejsca na koszulce, siedmiocyfrowa. Pasieka zastrzegał, że to decyzja czysto biznesowa, a program cieszy się sporą popularnością i ma już 4 mln użytkowników. Teraz koncern postanowi powiązać program lojalnościowy z sukcesami piłkarzy, na które bardzo mocno liczy. - Sponsor ma prawo wyboru, jaką markę chce promować – tłumaczył Jacek Kruszewski. - Jeśli Budmat będzie wolał reklamować blachodachówkę, również może uczynić podobnie jak Orlen.

Zaprezentowano trzy typy koszulek. Na pierwszej, biało-niebieskiej są dwa loga, większe Budmatu i poniżej drugie z marką Vitay. Napis Vitay umieszczono również na rękawie. W przypadku logotypów sponsorów głównych wszystko określają przepisy. Druga koszulka na mecze wyjazdowe jest czarna, z kolei trzecia będzie biała i posłuży piłkarzom w sytuacji, kiedy ich rywale zagrają w niebieskich strojach.

Druga płaszczyzna współpracy sprowadzi się do zakupu przez koncern tysiąca karnetów na wszystkie mecze drużyny w sezonie. - Z pewnością nie będą to te najtańsze – odpowiadał Pasieka na pytania dziennikarzy. - Połowę przeznaczymy na konkursy dla płocczan zaopatrzonych w kartę programu lojalnościowego. Część przypadnie pracownikom Orlenu.

- To kolejna wielka chwila w historii klubu – cieszył się Jacek Kruszewski. - Najpierw awans do ekstraklasy, później sponsorem został Budmat, a teraz, po sześciu latach, powracamy do współpracy z Orlenem. To również znaczący moment dla miasta. Za nami trudne lata, kiedy brakowało woli ze strony Orlenu, dziś już jest. Pomogli w tym kibice ze Stowarzyszenia Sympatyków Klubu Wisła Płock. Przez sześć lat oczekiwania wobec klubu były duże, lecz znacznie mniejszych nadziejach na poprawę tego stanu rzeczy. A jednak okazało się, że udało się doprowadzić do porozumienia. Budmat i Orlen, jako sponsorzy, pozwolą nam na dalszy rozwój. Kiedy obejmowałem stery klubu, marzyłem o dwóch kwestiach, o powrocie do ekstraklasy i powrocie do współpracy z Orlenem. Oba marzenia się spełniły. Wciąż bardzo ważnym aspektem naszej działalności pozostanie szkolenie młodzieży.

Kruszewski przy okazji poinformował o trwających rozmowach z innymi potencjalnymi sponsorami. Być może kolejne loga pojawią się na tylnej części koszulki, a nawet, w razie potrzeby, na spodenkach. - Rozmowy trwają – uciął temat.

Orlen nie zamierza rezygnować ze wsparcia dla szczypiorniaka. W wakacje sfinansuje półkolonie dla 400 dzieci i młodzieży („Piłkarskie wakacje z Orlenem”), zadba także o doposażenie w sprzęt sportowy juniorów Wisły oraz o kursy trenerskie dla kadry szkoleniowej zespołów młodzieżowych.

A co ze stadionem? - pytaliśmy. - Stadion jest własnością miasta – przypominał prezes spółki sportowej. Na sali jednak nie było prezydenta ani któregoś z wiceprezydentów. - To zupełnie osobna kwestia. Jak na razie jest w rozsypce. Mamy 10 dni na doprowadzenie go do takiego stanu, aby się go nie wstydzić.  

 

 

Fot. Tomasz Miecznik / Portal Płock

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (7)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.