reklama

Nowy wiadukt: i dla płocczan, i dla żyrafy

Opublikowano:
Autor:

Nowy wiadukt: i dla płocczan, i dla żyrafy - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościW ciągu dwóch lat ma zniknąć stary wiadukt prowadzący do zoo, a jego miejsce powstanie nowy. Co prawda nie będzie może tak ładny, jak planowano wcześniej, ale za to przemieszczać się będą po nim mogły żyrafy czy słonie. Remontu doczeka się też zapyziały wiadukt nad Kolejową, korzystne zmiany dotkną również przejazdy kolejowe przy Zielonej i Rzecznej.

W ciągu dwóch lat ma zniknąć stary wiadukt prowadzący do zoo, a jego miejsce powstanie nowy. Co prawda nie będzie może tak ładny, jak planowano wcześniej, ale za to przemieszczać się będą po nim mogły żyrafy czy słonie. Remontu doczeka się też zapyziały wiadukt nad Kolejową, korzystne zmiany dotkną również przejazdy kolejowe przy Zielonej i Rzecznej.

Wszystkie planowane zmiany, to efekt osiągniętego wreszcie porozumienia między Miejskim Zarządem Dróg a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. O cztery istotne kwestie, tj. remonty dwóch wiaduktów i poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych przy Zielonej i Rzecznej od dawien dawna apelują mieszkańcy i radni, m.in. Marcin Flakiewicz i Leszek Brzeski.

Co ma się zmienić? Po pierwsze, zapyziały wiadukt kolejowy nad ul. Kolejową w Radziwiu. Jak poinformował rzecznik MZD, Konrad Kozłowski, remont wiaduktu ma zostać ujęty w przyszłorocznym planie robót PKP PLK. - Z przedstawionej przez PKP dokumentacji technicznej wynika, że aktualny stan techniczny wiaduktu umożliwia jego eksploatację bez ograniczeń -- mówi Konrad Kozłowski. - Wiadukt został wyremontowany w zakresie wymiany izolacji, a prace związane z poprawą estetyki PKP PLK zamierza przeprowadzić w 2013 r. Prace remontowe będą dotyczyły uzupełnienia ubytków betonu oraz zabezpieczeń antykorozyjnych konstrukcji betonowej wiaduktu.

Druga sprawa to niewielki, ale wysoki wiadukt prowadzący do zoo, ten, na którym latem można spotkać kupców z watą cukrową, balonami z helem i obwarzankami. O konieczności rozbiórki będącego w fatalnym stanie technicznym wiaduktu w ciągu Al. Kilińskiego i postawieniu nowego mówiło się już za poprzedniej władzy. Jak przypomina Konrad Kozłowski, rozpoczęto nawet opracowywanie projektu wstępnego, ale koniec końców projektant wycofał się z tego zadania i projekt nigdy nie ujrzał światła dziennego. Planowano, że wiadukt będzie bardzo atrakcyjny wizualnie, miał być oparty na konstrukcji łukowej ze skrajnią na górze. Zaoponował dyrektor zoo, Aleksander Niwieliński, który wyjaśniał, że co z tego, że wiadukt będzie ładny, skoro jeśli zajdzie potrzeba przewiezienia np. słonia czy żyrafy - nie będzie można tego zrobić. - Najprawdopodobniej w tym roku rozpoczniemy opracowywanie dokumentacji projektowej, wyburzenie starego wiaduktu i budowa nowego powinny zostać zrealizowane w ciągu nadchodzących dwóch lat. Będzie zależało oczywiście od możliwości finansowych, jeśli uda nam się pozyskać środki zewnętrzne, na początku 2013 r. powinny rozpocząć się prace - zapowiada Konrad Kozłowski. - Najpierw wybudujemy nowy wiadukt, a potem dopiero zburzymy stary.

Rzecznik MZD dodaje, że w związku z planowaną rozbiórką starego wiaduktu i budową nowego władze spółki kolejowej odstąpią od obciążeń kosztowych związanych z zajęciem terenu pod planowany nowo budowany wiadukt drogowy w Al. Kilińskiego. - To rozwiązanie w przyszłości pozwoli zaoszczędzić Gminie-Miastu Płock środki finansowe z tytułu zajmowania gruntów będących własnością kolei - informuje Kozłowski.

Efektem porozumienia z PKP będzie także wybudowanie przez PKP PLK w przyszłym roku chodnika na przejeździe kolejowym przy ul. Rzecznej, o co długo walczyli mieszkańcy i radni, a także poprawa bezpieczeństwa na przejeździe przy Zielonej. - MZD oraz Policja nie godziły się na likwidację przejazdu, o co wnioskowało PKP - wyjaśnia Konrad Kozłowski. - W efekcie przejazd kolejowy na ul. Zielonej pozostanie oraz zostaną na nim zainstalowane urządzenia telewizji przemysłowej podnoszące bezpieczeństwo ruchu. Będzie to możliwe po uzyskaniu zgody na odstępstwo od obowiązujących przepisów zawartych w Rozporządzeniu MTiGM z 26.02.1996 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi.

Jak podkreśla rzecznik MZD, wypracowane porozumienie z PKP dobrze wróży na przyszłość i daje podstawę do rozmów m.in. o organizacji ruchu na strzeżonych i niestrzeżonych przejazdach kolejowych i przede wszystkim o budowie wiaduktu na Piłsudskiego.

Fot. MZD

Czytaj też:


Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE