Do 3 marca Ratusz czeka na uwagi w sprawie nowego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Płocka. Zmiany dotyczą m.in. częstotliwości odbioru śmieci.
Trwają konsultacje społeczne dotyczące uchwały w sprawie nowego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta. Swoje trzy grosze w sprawie dokumentu mogą wtrącić zarówno mieszkańcy, jak i podmioty gospodarcze do 3 marca.
Regulamin zawiera kilka nowości. Jak wyjaśnia Ratusz, najważniejsze z nich dotyczą m.in. częstotliwości odbioru śmieci w zabudowie wielorodzinnej. Do tej pory śmieci z bloków musiały być odbierane minimum dwa razy w tygodniu (poza odpadami zielonymi, które trzeba odebrać co najmniej raz na dwa tygodnie lub wielkogabarytowymi - raz na tydzień). Teraz mieszkańcy bloków mogą rzadziej widzieć śmieciarkę - według nowego regulaminu, minimalna częstotliwość odbioru śmieci to raz w tygodniu.
Jest też nowość, która zainteresuje tych mieszkańców domków jednorodzinnych. Jak zapowiada Ratusz, zostanie wprowadzony oddzielny worek na szkło.
Kolejna zmiana związana jest z objęciem przez miasto systemem gospodarowania odpadami komunalnymi tych placówek, w których nikt nie mieszka, a śmieci powstają - są np. szkoły, podmioty gospodarcze, hotele, cmentarze, sklepy, punkty usługowe. Według regulaminu, będą one odbierane raz na dwa tygodnie (odpady zielone - w zależności od potrzeb).
Co sądzicie o tych i innych pomysłach w regulaminie? Prześledźcie projekt regulaminu (dostępny w Biurze Obsługi Klienta UMP na stanowisku nr 3 (wejście od ul. Zduńskiej) oraz tu - ) i podzielcie się spostrzeżeniami do 3 marca. Uwagi można zgłaszać mailowo na adres info@plock.eu lub na piśmie zaadresowanym do kierownika Oddziału Gospodarowania Odpadami w Wydziale Kształtowania Środowiska.