reklama

Nowe kamery na skrzyżowaniu. Po co?

Opublikowano:
Autor:

Nowe kamery na skrzyżowaniu. Po co? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościNowe kamery pojawiły się na skrzyżowaniach przy zakładzie energetycznym oraz na Podolszycach przy Auchan i Mazovii. Ale spokojnie – przynajmniej na razie mają ułatwić życie kierowcom, a nie je utrudnić.

Nowe kamery pojawiły się na skrzyżowaniach przy zakładzie energetycznym oraz na Podolszycach przy Auchan i Mazovii. Ale spokojnie – przynajmniej na razie mają ułatwić życie kierowcom, a nie je utrudnić.

Od razu uspokajamy – urządzenia, które jakiś czas temu pojawiły się na skrzyżowaniu Granicznej z Wyszogrodzką i Piłsudskiego oraz Wyszogrodzkiej, Armii Krajowej i Jana Pawła II, to nie nowe fotoradary, ale element opisywanego już przez nas kilkakrotnie Inteligentnego Systemu Transportowego wdrażanego przez Miejski Zarząd Dróg we współpracy z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów. W skrócie mówiąc system, polega na tym, że dzięki kamerom zainstalowanym na skrzyżowaniach można będzie kierować potokami ruchu w zależności od potrzeb -  np. wydłużać zielone światło dla tych kierunków, na których ruch jest największy, a skracać tam, gdzie aktualnie nie ma żadnych samochodów. Podobne rozwiązanie, tyle że z wykorzystaniem detekcji ruchu, funkcjonuje na skrzyżowaniu Wyszogrodzkiej ze Spółdzielczą i Południową, jednak tam wszystko opiera się na pętli indukcyjnej i nie ma sekundników. W przypadku IST tak lubiane przez płockich kierowców odmierzacze czasu do zmiany światła nie znikną, ale zostaną dostosowane do wymogów nowego systemu. 

- W tej chwili system jeszcze nie działa, na razie trwa faza gromadzenia danych na temat natężenia ruchu, które pozwolą na opracowanie odpowiednich programów sterowania ruchem – wyjaśnia Konrad Kozłowski z biura prasowego Ratusza.

Na pierwszy ogień poszły trzy skrzyżowania od  strony Podolszyc na głównej arterii miasta, które w godzinach szczytu korkują się najbardziej, ale w dalszych planach MZD ma wyposażenie w kamery również skrzyżowań na Jachowicza, Kobylińskiego, Łukasiewicza czy Wyszogrodzkiej. Potem planowane są kolejne kroki, m.in.  zatrzymywanie ruchu, by bez przeszkód przejechać mogły służby ratunkowe czy blokowanie przejazdu i kierowanie na objazdy, jeśli gdzieś wydarzyłby się wypadek.

Jak już pisaliśmy, jeszcze później drogowcy przymierzają się d ustawienia przy głównych drogach pojawiłyby się także tablic elektronicznych informujących o utrudnieniach, objazdach, wprowadzeniu ruchu wahadłowego itd.  

Fot. Portal Płock

Czytaj też:

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE