reklama

Nowe drogi i ronda. Ratusz ogłosił przetarg na budowę nowej Przemysłowej

Opublikowano:
Autor:

Nowe drogi i ronda. Ratusz ogłosił przetarg na budowę nowej Przemysłowej - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPłocki Ratusz ogłosił przetarg na budowę nowej Przemysłowej, dzieląc zadanie na dwa etapy. Wykonanie robót budowlanych miałoby potrwać do 31 maja 2020 r.

Płocki Ratusz ogłosił przetarg na budowę nowej Przemysłowej, dzieląc zadanie na dwa etapy. Wykonanie robót budowlanych miałoby potrwać do 31 maja 2020 r.

Na tę chwilę przyszło trochę poczekać, ponieważ plany ogłoszono w listopadzie 2017 r. wraz z nowiną o unijnym wsparciu w wysokości 27 mln zł. Pozyskane dofinansowanie pozwoli na kompleksowe wyposażenie terenu inwestycyjnego w media wraz z budową układu komunikacyjnego dla strefy inwestycyjnej miasta, w tym nowego odcinka ul. Przemysłowej od trasy północno-zachodniej do połączenia z drogą powiatową nr 5205W. Docelowo w ramach inwestycji powstanie około 5,6 km dróg. Wybudowane zostaną również skrzyżowania, w tym dwa ronda, wyspy kanalizujące ruch na wlotach skrzyżowań, a także zatoki autobusowe, indywidualne zjazdy do posesji, chodniki oraz ścieżki rowerowe.

Budowa nowej Przemysłowej to w istocie wykorzystanie 110 ha na osiedlu Trzepowo. Na wskazanym terenie mamy również leśne nieużytki i zagajniki. Obecnie komunikacja odbywa się przez drogi gminne, czyli ul. Rolną, Okólną i Szkolną z nawierzchniami jeszcze z płyt betonowych bądź z nawierzchnią gruntową. Poważne problemy zaczynają się w okresie jesienno-zimowym i wiosennym po opadach deszczu. Wówczas zaczyna się gehenna dla kierowców, ponieważ drogi nie nadają się do użytkowania przez samochody osobowe. Obecny układ drogowy łączy się przez obiekty mostowe docelowo z ul. Sierpecką i dalej z ul. Bielską drogą krajową nr 60.

[ZT]17276[/ZT]

I. Budowa Nowej Przemysłowej na odcinku od węzła „Trzepowo” obwodnicy północno – zachodniej miasta Płocka do drogi powiatowej nr 5205W

Pierwszy etap planowanej inwestycji odnosi się do terenu od węzła „Trzepowo” obwodnicy północno – zachodniej miasta Płocka do drogi powiatowej nr 5205W. Realizowana na tym etapie droga wraz infrastrukturą stworzy trzon układu komunikacyjnego i infrastrukturalnego dla uzbrojenia terenów inwestycyjnych, z dwoma skanalizowanymi skrzyżowaniami typu rondo, zjazdami indywidualnymi, trzema skrzyżowaniami z drogami lokalnymi i jednym skrzyżowaniem z drogą wewnętrzną oraz dwoma zatokami autobusowymi. W ramach przedmiotowego odcinka zostanie również wybudowany chodnik i ścieżka rowerowa nawiązująca komunikacyjnie do układu ścieżek rowerowych na terenie osiedla Kostrogaj i umożliwi jednocześnie mieszkańcom dostęp do nowych szlaków turystycznych poza miastem. Budowany odcinek połączy ze sobą węzeł "Trzepowo" obwodnicy północno-zachodniej Płocka z drogą powiatową nr 5205W przez skanalizowane skrzyżowanie typu rondo tj. z trasą prowadzącą między innymi tranzyt z terminala paliwowego. Dodatkowo połączy przez skrzyżowanie typu rondo przedłużenie ul Szkolnej, a tym samym osiedle Trzepowo z obwodnicą.

II. Budowa układu komunikacyjnego wraz z niezbędną infrastrukturą dla strefy inwestycyjnej miasta Płocka na osiedlu „Trzepowo”

Mamy też drugi etap przedsięwzięcia - budowę układu komunikacyjnego wraz z niezbędną infrastrukturą dla strefy inwestycyjnej Płocka na osiedlu „Trzepowo”. - Realizowany zakres układu dróg i infrastruktury dopełnia całokształtu uzbrojenia terenów inwestycyjnych tworząc tak zwany szkielet uzupełniający. Z etapem I łączy się poprzez skanalizowane skrzyżowanie typu rondo oraz trzy skrzyżowania typu "T", posiada również liczne zjazdy indywidualne umożliwiające dostęp wszystkich posesji do drogi publicznej. Realizowana w ramach tego zadania infrastruktura umożliwia sprawne i możliwie jak najkrótsze podłączenie dowolnej działki do wybranego medium - czytamy w dokumentacji przetargowej.

Przewidziano system kanalizacji deszczowej w postaci zamkniętych kanałów wód deszczowych. Wody te będą odprowadzone do rzeki Brzeźnicy poprzez dwa wyloty. Cały układ kanalizacji deszczowej zostanie wyposażony w urządzenia podczyszczające w postaci osadników oraz separatorów wód deszczowych. Układ kanalizacji deszczowej będzie również zawierał możliwość odprowadzania części wód deszczowych z terenów inwestycyjnych.

Do wykonania pozostanie również oznakowanie poziome i pionowe, sąsiednie tereny zostaną obsadzone zielenią. Zaprojektowane i realizowane drogi, chodniki i ścieżki rowerowe będą posiadały oświetlenie uliczne wyposażone w energooszczędne źródła światła typu LED.

Fot. Karolina Burzyńska

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo