Wraz z zakończeniem 14. edycji Audioriver i wygaśnięciem umowy na organizację festiwalu pojawiło się pytanie "co dalej". Prezydent Płocka zapewniał, że jedyny scenariusz, jaki jego zdaniem wchodził w grę, dotyczył pozostania tej dużej imprezy w naszym mieście.
Wydarzenie przez wiele lat wyrobiło markę rozpoznawalną już nie tylko w Polsce, ale i poza granicami kraju. W tym roku koncerty na płockiej plaży i podczas Sun/Day przyciągnęły, jak podali organizatorzy - Fundacja Jest Akcja! - 30 tys. osób. Nazwa miasta pokazuje się w zapowiedziach największych muzycznych imprez lata. Na płockiej plaży meldowali się już nie tylko fani elektroniki, ponieważ na Audioriver pojawiają się także artyści ze świata alternatywy, popu, rocka i hip-hopu.
Kiedy więc wygasła umowa na organizację, można było zastanawiać się jaka będzie przyszłość festiwalu. Fundacja Jest Akcja! ucięła wszelkie możliwe spekulacje jednym komunikatem - kolejny festiwal Audioriver odbędzie się w Płocku w dniach 24-26 lipca 2020 r.
[ZT]24083[/ZT]
Dyrektorka Wydziału Kultury i Wspierania Inicjatyw Społecznych w Urzędzie Miasta Płocka, Monika Maron podkreśla, że to wynik dotychczasowych rozmów.
- Ogłoszona XV edycja festiwalu to kontynuacja. Organizatorowi, który ma zawartą kilkuletnią umowę, łatwiej podejmować sprawy logistyczne, może rozpocząć sprzedaż biletów, bukować artystów, co samo w sobie nie należy do najłatwiejszych zadań z uwagi na oblegany termin imprezy w środku lata.
Nowa umowa ma być na 5 lat i na tych samych warunkach. Miasto zamierza dopłacić do organizacji kolejnej edycji Audioriver 1,2 mln zł, kwoty o tej samej wysokości zasilą budżet imprezy również w następnych latach. Kwota na XV edycję zostanie wprowadzona do budżetu miasta na 2020 r, który zostanie przedstawiony radnym w grudniu (w zeszłym roku projekt pokazano nawet wcześniej, pod koniec listopada). Zmiany obejmą także Wielką Prognozę Finansową, czyli dokument z wydatkami miasta w kolejnych latach. - 1,2 mln zł - taka była nasza propozycja - mówi Monika Maron. - Organizator chciał większych środków, ale przystał na ofertę miasta.
Dlaczego Ratusz pozostał przy kwocie 1,2 mln zł, nie zaproponowało mniejszej? - Czy zależy nam, aby ten Audioriver pozostał w Płocku? Jeśli zmniejszymy kwotę, organizator może powiedzieć, że w takim razie impreza odbędzie się w mniejszym zakresie. A nam chodzi o stały rozwój festiwalu. Trudno tu zmniejszyć środki. Przedsięwzięcie jest coraz większe, przybywa atrakcji, scen, adaptują przestrzeń przy Sobótce, są nowe dekoracje i strefy - wskazuje dyrektorka.
Tematem do dyskusji w przyszłości, nie tylko w przypadku Audioriver, będzie sprawa zniżek na organizowane imprezy i wydarzenia dla płocczan posiadających Płocką Kartę Mieszkańca. Na razie operator - Komunikacja Miejska - jest na etapie przetargu na wyłonienie wykonawcy.