reklama
reklama

Nowa metoda działania oszustów. Podszywają się pod infolinię banku i czyszczą konto

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Nowa metoda działania oszustów. Podszywają się pod infolinię banku i czyszczą konto - Zdjęcie główne

foto Pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościOszuści mają nową metodę wyłudzania pieniędzy. To tzn. spoofing. Tym razem złodzieje podszywają się m.in. pod pracowników banku, w którym mamy konto. Wskazuje na to nawet numer, który wyświetla się na ekranie telefonu. Rozmowa z takim konsultantem może skończyć się wyczyszczonym kontem.
reklama

Jak podaje policja, spoofing telefoniczny to coraz popularniejsze oszustwo. Polega ono na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery - w tym konsultanta z banku. 

- Taka osoba ostrzega nas przed planowanym atakiem hakerskim i prosi o to, by przelać pieniądze na wskazany rachunek - podpowiadają funkcjonariusze policji. - Tam nasze oszczędności mają być bezpieczne. Liczy się czas - im szybciej tym lepiej.

reklama

Oczywiście stosując się do podanych instrukcji żegnamy się z pieniędzmi bezpowrotnie.

Dlaczego oszuści mają taką możliwość?

- Technicznie taką możliwość dają nowe rozwiązania technologiczne gdzie aparat jest podłączony do sieci komputerowej - tłumaczą w komendzie policji. - Dzięki temu  dzwoniący może ręcznie wprowadzić numer i jego opis, który wyświetli się adresatowi jako połączenie przychodzące.

W ten sposób oszuści dzwonią do losowo wybranych osób podszywając się pod konsultantów banków, a także przedstawicieli urzędów i instytucji, w tym także funkcjonariuszy policji.

- Sprawcy wykorzystują różne legendy i historie po to, by zmanipulować rozmówcę i uzyskać dostęp do jego smartfona lub komputera, a w konsekwencji do rachunku bankowego - zdradzają policjanci. - Ofiara spoofingu, sugerując się numerem, który wyświetlił się na telefonie jest przekonana, że prowadzi rozmowę z infolinią banku, pracownikiem urzędu lub policjantem - dodaje.

reklama

We wszystkich rozmowach zawsze występuje jeden element – presja czasu i poczucie zagrożenia. Przestępca stara się wystraszyć rozmówcę, by działał pod wpływem emocji.

Jak przekonują policyjni technicy, w praktyce zablokowania spoofingu telefonicznego jest technicznie niemożliwe. 

- Zapobieganie tego typu oszustwom polega przede wszystkim na zwiększaniu świadomości ludzi - przestrzega policja. - Aby nie dać się oszukać musimy uważnie słuchać dzwoniącego i panować nad emocjami. Jeśli nasz rozmówca poinformuje, że pieniądze na naszym koncie są zagrożone lub z innego powodu należy przelać je na inne konto - od razu powinniśmy się rozłączyć.

Dobrym rozwiązaniem w tym wypadku jest samodzielne zadzwonienie do oddziału naszego banku.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama