reklama

Nietypowa lekcja z wykorzystaniem gry na telefon komórkowy [FOTO]

Opublikowano:
Autor:

Nietypowa lekcja z wykorzystaniem gry na telefon komórkowy [FOTO] - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościJak przeprowadzić zajęcia, aby nie było nudno w poniedziałkowy poranek, a sama lekcja nie ograniczyła się tylko do wyczytania kolejnych podpunktów z tablicy? Można zaproponować grę, w której liczy się szybkość i zdobyta wiedza, przy czym uczestnicy zabawy korzystają z telefonu komórkowego.

Jak przeprowadzić zajęcia, aby nie było nudno w poniedziałkowy poranek, a sama lekcja nie ograniczyła się tylko do wyczytania kolejnych podpunktów z tablicy? Można zaproponować grę, w której liczy się szybkość i zdobyta wiedza, przy czym uczestnicy zabawy korzystają z telefonu komórkowego.

Który herb jest herbem Mazowsza? Czy dawniej w herbie był żmij, zwany też smokiem piastowskim? Skąd wzięła się nazwa Mazowsze? Od ilu lat istnieje województwo mazowieckie w obecnym kształcie? Co które polskie jabłko pochodzi z tego regionu? Czy Mazowsze jest faktycznie najludniejszym województwem w Polsce? Z którym państwem można porównać Mazowsze pod względem liczby mieszkańców? Ile procent powierzchni województwa stanowią tereny rolnicze albo lasy? Ile firm działa w centralnym regionie kraju? Nazwy których miast zostały wyryte na Łuku Triumfalnym w Paryżu? Ilu turystów i z których krajów wybiera Mazowsze za cel podróży? Wiedza, którą w poniedziałek starano się przekazać podczas lekcji o Mazowszu w auli Małachowianki była bardzo różnorodna, począwszy od geografii, po ciekawostki historyczne, demograficzne i gospodarcze, po turystykę i kulturę. W rolę nauczyciela wcielił się marszałek województwa mazowieckiego, Adam Struzik, który od lat przeprowadza podobne lekcje w różnych szkołach na terenie województwa.

Poza przekazaniem sporej porcji wiedzy i ciekawostek o regionie, wręcz poproszono zgromadzonych w auli uczniów o wyjęcie telefonów komórkowych, aby w grupach zmierzyli się z pytaniami sprawdzającymi wcześniej przekazaną wiedzę. Na najlepszych czekały nagrody. Oczywiście związane z Mazowszem. Trzeba przyznać, że niektóry wykazali się nie tylko dobrą pamięcią, co sporą inwencją twórczą. O jak najlepszy rezultat walczyły drużyny pod takimi nickami, jak... Pyszna szynka, Przybysz, OAO czy Hodor.

Przy okazji zaprezentowano uczniom i nauczycielom liczące 232 strony kompendium wiedzy o Mazowszu „Mazowsze – ekonomia i gospodarka”. Publikacja już trafiła do szkół na terenie województwa. Książkę przygotował zespół ekspertów z Uniwersytetu Warszawskiego pod przewodnictwem prof. Pawła Swianiewicza, kierownika Zakładu Rozwoju i Polityki Lokalnej na Wydziale Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. Podsumowano w niej dane z 20 lat istnienia samorządu, a także oczekiwania względem tego, jakie Mazowsze powinno być za 10 lat. Dowiadujemy się m.in. które miasta i gminy cechuje największy wzrost liczby ludności, a które największy spadek. Poruszono takie zagadnienia, jak wewnętrzne migracje ludności, przyrost naturalny, różnice cechujące poszczególne części Mazowsza, przejawiające się np. w poziomie bezrobocia, stopniu zamożności. Osobne rozdziały poświęcono gospodarce opartej na wiedzy, wykorzystaniu funduszy unijnych, transportowi, kulturze, ochronie zdrowia, czy edukacji. Teksty opatrzone są licznymi wykresami, mapami oraz infografikami. Zawierają także wiele przedstawionych graficznie ciekawostek, które mają za zadanie zachęcić do lektury.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo