Część mieszkańców nie dostała deklaracji, bo wynajęta przez Ratusz firma nawaliła, część wyrzuciła je razem z toną ulotek, część dostała dwa razy, a część mieszkańców Mazowieckiej Spółdzielni Mazowieckiej jeszcze w ogóle na oczy nie widziała tych druków…
Można się było spodziewać, że wprowadzanie w życie ustawy śmieciowej nie pójdzie gładko, zwłaszcza gdy okazało się, że obowiązuje niejednolity sposób składania deklaracji, czy będziemy segregować śmieci, a co za tym idzie płacić mniej, czy nie. Jak już pisaliśmy, z wyjaśnień, które uzyskaliśmy w ratuszowym zespole gospodarowania odpadami, wynika, że mieszkańcy domków jednorodzinnych i właściciele mieszkań z prawem do gruntu składają deklaracje w Ratuszu, natomiast w imieniu lokatorów, którzy nie mają wykupionych mieszkań oraz tych, którzy mają mieszkania własnościowe, deklarację zbiorczą składa spółdzielnia (jako zarządca). Dowiedzieliśmy się też, że odpowiednie druki dostaniemy albo od spółdzielni, albo bezpośrednio z Ratusza, który wynajął firmę do roznoszenia formularzy. Do domków jednorodzinnych miały one trafić do końca lutego, jednak nie wszędzie tak się stało - część mieszkańców w tej grupy przyznała, że mogła omyłkowo wyrzucić druki ukryte między stertą ulotek, ale byli też tacy, którzy nie dostali deklaracji wcale. Jak dowiedzieliśmy się w biurze prasowym ratusza, firma, wynajęta do roznoszenia korespondencji, otrzymała dwa zestawy: w jednym były tylko ulotki i materiały informacyjne, które miały trafić do 41 tysięcy płockich mieszkań, w drugim - ulotki z deklaracjami dla 9 tysięcy domków jednorodzinnych. Za usługę firma miała otrzymać ponad 17 tys. zł, ale ponieważ do niektórych mieszkańców nie dotarły druki, wynagrodzenie zostało potrącone o 20 proc. Ponieważ ciężko ustalić, kto dostał, kto nie, ci, którzy nie otrzymali deklaracji, muszą zdobyć je sami.
Deklaracji na oczy nie widzieli jeszcze niektórzy mieszkańcy Mazowieckiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Jak wyjaśnia wiceprezes spółdzielni, Janusz Pawłowski, stało się tak z powodu wątpliwości, co do tego, kto dokładnie ma je roznosić - spółdzielnia czy Ratusz. Koniec końców, spółdzielnia zapowiada, że jutro i pojutrze będzie roznosić deklaracje do wszystkich mieszkańców w lokalach będących w zasobach spółdzielni. Poza tymi, którzy mają mieszkania z wyodrębnionym gruntem. Im - według wiceszefa spółdzielni - deklaracje powinno zapewnić miasto.
Co na to Ratusz? - Dysponujemy opinią prawną, z której wynika, że to spółdzielnia powinna roznosić druki również do mieszkańców, którzy są właścicielami mieszkań z prawem do gruntu - usłyszeliśmy w biurze prasowym Ratusza.
Jedno jest pewne: deklaracje należy składać do 31 marca. - To nie jest usprawiedliwienie, że ktoś nie dostał deklaracji - przypomina biuro prasowe.Dodaje też, że Płock jest jednym z niewielu miast, które zdecydowało się samo dostarczyć mieszkańcom deklaracje. - Takie osoby powinny pobrać formularz w Biurze Obsługi Klienta (stanowisko numer 7) w Urzędzie Miasta. Deklaracje są również dostępne na stronie internetowej urzędu .
Czytaj też:
Nie masz deklaracji? To zdobądź ją sam…
Opublikowano:
Autor: MR
Przeczytaj również:
WiadomościCzęść mieszkańców nie dostała deklaracji, bo wynajęta przez Ratusz firma nawaliła, część wyrzuciła je razem z toną ulotek, część dostała dwa razy, a część mieszkańców Mazowieckiej Spółdzielni Mazowieckiej jeszcze w ogóle na oczy nie widziała tych druków...
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE