W związku z licznymi w ostatnim czasie zgłoszeniami od osób, które sądziły, że podpisały nową umowę z przedstawicielami Energi bądź były do tego nakłaniane, spółka informuje, iż jej pracownicy nie zawierają umów w domach klientów. Do Energi wpływają skargi. - Niektórzy akwizytorzy, posługując się nazwą łudząco podobną do nazwy naszej firmy, informują o konieczności zmiany umowy lub oferują korzystniejsze opłaty za energię elektryczną. Z relacji klientów wynika, że przedstawiana im do podpisu nowa umowa zawiera co prawda nieznacznie niższą cenę za energię elektryczną, ale obwarowana jest dodatkowymi i mniej widocznymi zapisami o opłatach dodatkowych – informują w spółce.
Są to np. stałe opłaty abonamentowe,wyższa opłata za przesył energii, ale też w niektórych przypadkach np. zobowiązanie do odprowadzania składki na ubezpieczenie zdrowotne. - Należy dokładnie przeczytać warunki w przedstawianych do do podpisu dokumentach – radzą w Enerdze. - Ważne jest dokładne sprawdzenie, z jaką firmą będzie podpisywana umowa, a także zapisów o dodatkowych kosztach i o cenie końcowej. Najlepiej poprosić o pozostawienie wzoru umowy, a na podpisanie umówić się w późniejszym terminie.
Energa nie odwiedza klientów w domach w celu podpisania nowej umowy. Ponadto pracownicy Energi posiadają identyfikator lub legitymacje służbowe, dlatego należy prosić o wylegitymowanie się. Jeśli ktoś podpisał już umowę w domu (lub w innym miejscu poza lokalem sprzedawcy) może ja rozwiązać bez podawania przyczyn i bez ponoszenia kosztów w ciągu 10 dni.
W razie pytań i wątpliwości można skontaktować się z Energą telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 8-20 tel. 801 200 100 dla tel. stacjonarnych i 24 266 24 20 dla telefonów komórkowych, mailowo naszklient@energa.pl lub osobiście.
O podobnej sprawie pisaliśmy w połowie grudnia ub. roku -