reklama
reklama

Newralgiczne skrzyżowanie. Kierowców irytuje sznur pieszych. Jak to rozwiązać?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: mars

Newralgiczne skrzyżowanie. Kierowców irytuje sznur pieszych. Jak to rozwiązać? - Zdjęcie główne

foto mars

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPrzebudowa odcinka ulicy Przemysłowej to największe zadanie inwestycyjnych w 2024 roku. Miasto wyda 17 milionów złotych, a oprócz remontu nawierzchni do rozwiązania jest problem przejścia dla pieszych, które nie funkcjonuje w optymalny sposób.
reklama

Przebudowa ulicy Przemysłowej będzie największą inwestycją drogową w 2024 roku w Płocku i jednocześnie największą inwestycją w mieście. Więcej pieniędzy miasto zapłaci tylko za "Miodolankę", której budowa ma się zakończyć.

Oprócz remontu nawierzchni, miasto czeka też poprawa sytuacji na przejściu dla pieszych pomiędzy atrium "Mosty" a Carrefourem. Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, kierowcy muszą ustąpić pierwszeństwa pieszym, którzy zbliżają się do pasów. Ruch jest tam dość spory i zdarza się, że kierowcy czekają dłuższą chwilę na przejazd.

- Kierowcy żalą się, że tworzy się tam korek. Czy rozważacie państwo inne rozwiązanie niż sygnalizacja świetlne? Czy myśleliście o kładce albo o przejściu podzimnych? - pytała Wioletta Kulpa, przewodnicząca klubu radnych PiS.

reklama

Jak mówił Artur Zieliński, zastępca prezydenta ds. rozwoju i inwestycji, trwa projektowanie tej inwestycji.

- Z tego co wiem jest tam proponowana sygnalizacja świetlna. Wielokrotnie myśleliśmy o kładce, ale to nie tylko kwestia zbudowania kładki. To też dodatkowe koszty związane z budową np. widny dla rowerzystów - mówił Zieliński. 

Miasto nie zakłada budowy kładki ani tunelu.

- Trzeba uregulować komunikację między pieszymi a kierowcami, choćby przez sygnalizację wywoławczą, tzw. światła na żądanie - mówił zastępca prezydenta. 

Artur Jaroszewski, przewodniczący rady miasta, przypomniał, że przez wiele lat trwała walka o wprowadzenie takiego rozwiązania, jak obecnie, bo takiego przejścia dla pieszych tam nie było. Wydaje się, że dobrze skonfigurowana sygnalizacja "na żądanie" może rozwiązać problem.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama