Ulica Wyszogrodzka w ciągu drogi krajowej nr 62 to jedna z głównych "wylotówek" z Płocka. Co więcej, to także jedna z głównych tras w kierunku Warszawy. Codziennie przejeżdżają tamtędy setki, o ile nie tysiące pojazdów. Jednocześnie jest to miejsce gigantycznych korków, które stają się wyjątkowo uciążliwe w godzinach szczytu, a także przy wystąpieniu niekorzystnych warunków drogowych.
O przebudowie tego odcinka mówi się od lat. W czerwcu 2022 r. zapadła pierwsza kluczowa decyzja. Prezydent Płocka podpisał z Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad porozumienie o współpracy przy rozbudowie drogi od skrzyżowania ul. Wyszogrodzkiej z Armii Krajowej, aż do granic miasta Płocka. Zgodnie z umową, zadanie podzielono na dwa etapy.
Pierwszy z nich, którego realizacja należy do miasta to odcinek od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej.
- Zakłada on przebudowę drogi krajowej na długości ok. 1,3 km w Płocku, poprzez budowę jezdni północnej, obiektu mostowego na rzece Rosica, budowę dróg dodatkowych po stronie północnej i południowej, budowę ronda turbinowego na skrzyżowaniu z ul. Harcerską i Rogozińską oraz budowę dróg dla pieszych i rowerzystów - czytamy w dokumencie.
Drugi, którym zajmie się GDDKiA obejmuje fragment od ul. Harcerskiej do granicy miasta.
Na jakim etapie są prace?
O informacje na temat strategicznych inwestycji drogowych wnioskowali płoccy radni. Pierwszy dokument w 2025 r., został przygotowany dla komisji Inwestycji Rozwoju i Bezpieczeństwa Miasta.
- W dniu 22 listopada 2024 r. wykonawca złożył do Wojewody Mazowieckiego wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, który został uzupełniony 6 lutego 2025 r. Aktualnie zamawiający oczekuje na wszczęcie postępowania administracyjnego w zakresie uzyskania decyzji - dowiadujemy się z dokumentu.
Z informacji wynika też, że równocześnie prowadzone są prace projektowe w zakresie sporządzenia projektów wykonawczych, kosztorysów, specyfikacji technicznych, a także uzyskania niezbędnych zgód, opinii i zatwierdzeń.
Etap II, czyli ten, którego realizacją zajmuje się GDDKiA wciąż jest na etapie projektowym.
- GDDKiA kontynuuje prace projektowe w zakresie opracowania infrastruktury drogowej, kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, kolizji energetycznych oraz kolizji z rurociągami naftowymi PERN - czytamy w sprawozdaniu.
Generalna dyrekcja poinformowała również, że w maju 2024 r. udało się pozyskać decyzję wójta gminy Słupno o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
W dokumencie niestety nie padły żadne daty dotyczące rozpoczęcia prac drogowych w tamtym miejscu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.