reklama
reklama

Na dyskusję o CPK do Płocka nikt nie przyjechał. Jest odpowiedź pełnomocnika spółki na uchwałę rady miasta

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Na dyskusję o CPK do Płocka nikt nie przyjechał. Jest odpowiedź pełnomocnika spółki na uchwałę rady miasta - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
4
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościPodczas wrześniowych obrad Rady Miasta Płocka na auli płockiego ratusza nie pojawił się żaden przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury czy spółki CPK. Płocka rada jednomyślnie przyjęła stanowisko. Po kilku tygodniach nadeszła odpowiedź od Macieja Laska, pełnomocnika rządu ds. CPK.
reklama

Mija kolejny rok na dyskusjach o skomunikowaniu Płocka z resztą kraju. Odpowiedzią na oczekiwania miasta miała być szprycha kolejowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. W sierpniu spółka zatwierdziła nawet wariant inwestorski, obejmujący Płock. Zła wiadomość jest taka, że inwestycja ma powstać dopiero po 2035 roku.

Podczas wrześniowych obrad Rada Miasta Płocka, po dość długiej dyskusji (choć tylko we własnym gronie), przyjęła jednomyślnie stanowisko. 

reklama

Radni sami przyznali, że nie pamiętają które to już stanowisko czy apel w tej i podobnej sprawie. Płock nadal jest wykluczony komunikacyjnie, brakuje połączeń kolejowych i drogi szybkiego ruchu. 

Maciej Lasek odpowiada

Po kilku tygodniach od apelu Rady Miasta Płocka do przewodniczącego Artura Jaroszewskiego nadeszła odpowiedź Macieja Laska, pełnomocnika rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.

- Pragnę zapewnić, że projekt budowy linii kolejowych nr 5 i 50 na odc. węzeł CPK - Płock - Włocławek nie został wykluczony z przygotowań. Co istotne dla przedmiotowego odcinka został już wskazany wariant inwestorski. Wariantem preferowanym jest wariant W41, który jest wariantem hybrydowym powstałym w okresie prac nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym z połączenia innych rozważanych wariantów. Wariant ten w najmniejszym stopniu ingeruje w obszary zabudowane - wskazuje Maciej Lasek. 

reklama

Lasek wskazuje, że ten wariant najmniej ingeruje też w środowisko naturalne.

- Biorąc pod uwagę czas trwania poszczególnych etapów inwestycji, zakończenie budowy wskazanych linii kolejowych może nastąpić po 2035 roku - czytamy.

Finalna decyzja co do "priorytetów inwestycyjnych" zostanie podjęta po analizie - dostępności, położenia linii w ciągach europejskich, spodziewanej liczby pasażerów.

- Pragnę wyjaśnić, że opracowany dotychczas schemat połączeń w ramach Horyzontalnego Rozkładu Jazdy (HRJ) jest wersją roboczą. Z uwagi na ciągłe prace nad projektem, a w szczególności trwający proces konsultacyjny, przyjęte rozwiązania będa ulegały dalszym modyfikacjom - tłumaczy Maciej Lasek.

reklama

Upraszczając - planowanie połączeń ma zależeć od tego ilu potencjalnie pasażerów i towarów będzie można przewieźć na danej linii.

Całą odpowiedź prezentujemy w galerii. 

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama