Reklama

Reklama

Mieliście tam kredyt? Możecie odzyskać część pieniędzy, ale jest warunek

Opublikowano: śr, 4 sie 2021 18:46
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Mieliście tam kredyt? Możecie odzyskać część pieniędzy, ale jest warunek  - Zdjęcie główne

foto Pixabay

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję, zobowiązującą firmę Provident Polska do oddania konsumentom proporcjonalnej części wszystkich kosztów pożyczki w przypadku wcześniejszej spłaty pożyczki.

Reklama

Provident Polska działa od 24 lat, to instytucja finansowa oferująca pożyczki, będąca częścią międzynarodowej grupy International Personal Finance, lider na rynku pożyczek pozabankowych w naszym kraju.

Z usług tej firmy korzystało - i korzysta - także wielu płocczan i mieszkańców regionu, zwłąszcza potrzebujących pieniędzy bardzo szybko lub mających problem z uzyskaniem kredytu w banku. 

4 sierpnia br. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał spółkę Provident Polska do zmiany sposobu rozliczeń z byłymi i obecnymi klientami.

O co chodzi? Jeśli klient spłaci pożyczkę przed umówionym terminem, to zgodnie z art. 49 ustawy o kredycie konsumenckim, otrzymuje proporcjonalną część wszystkich kosztów pożyczki. Taką interpretację potwierdził w 2019 r. Trybunał Sprawiedliwości UE. 

Czytaj też: Mazowieckie, stocznia, Cotex, FMŻ. Pamiętacie te firmy? [ZDJĘCIA]

Ale Provident, w przypadku wcześniejszej spłaty pożyczki, z takiego obniżenia kosztów wyłączył opłatę przygotowawczą i prowizję.

- Konsument, który przed terminem spłaci pożyczkę lub kredyt konsumencki, ma prawo odzyskać część wszystkich pobranych opłat proporcjonalnie do skrócenia czasu kredytowania. Kwota zwrotu powinna być obliczona metodą liniową, która jest transparentna i sprawiedliwa - mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Provident ma usunąć skutki naruszenia praw konsumentów. Dotyczy to osób, które spłaciły przed terminem pożyczkę w okresie między 16 maja 2016 r. a datą uprawomocnienia się decyzji Prezesa UOKiK. 

- Spółka poinformuje ich, że mogą wystąpić o zwrot proporcjonalnej części pobranych opłat, a potem odda im pieniądze. Podjęła się też weryfikacji rozliczeń i ewentualnej dopłaty w przypadkach, gdy klient złożył wcześniej reklamację i w efekcie odzyskał jedynie części należnej kwoty - informuje UOKiK.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.