Prezydent Andrzej Nowakowski powołał dwie komisje, które zajmą się szacowanie szkód. Przygotują także raporty, które będą podstawą do ubiegania się o środki z rezerwy celowej przeznaczonych na dofinansowanie bieżących zadań własnych związanych z usuwaniem skutków powodzi.
- Ocena stanu pierwszych zalanych nieruchomości odbędzie się w terenie, w środę 10 marca. W pierwszej kolejności szkody będą oceniane u osób z ul. Gmury. Druga komisja zajmie się oceną szkód w mieniu komunalnym - informuje ratusz.
Pieniądze będą pochodzić ze środków rezerwy celowej budżetu państwa na przeciwdziałanie i usuwanie skutków klęsk żywiołowych. Pomoc należy się wszytkim poszkodowanym - nie ma tu kryterium dochodowego. Pomoc państwa nie koreluje także z wypłatą odszkodowania przez firmę ubezpieczeniową.
W Płocku środki będzie wypłacał MOPS. Żeby do tego doszło, trzeba jednak złożyć stosowny wniosek.
- Pomoc dla poszkodowanych mieszkańców przysługuje na remont uszkodzonego budynku/lokalu mieszkalnego a jej wysokość ze środków rezerwy celowej budżetu państwa na przeciwdziałanie i usuwanie skutków klęsk żywiołowych nie może przekroczyć kwoty 20 tys. zł, przyznawanej w związku ze szkodami w jednym budynku/lokalu mieszkalnym. Taki zasiłek pomniejsza się także o kwotę już wcześniej przyznanej pomocy, z uwagi na to samo zdarzenie, zasiłku celowego z rezerwy celowej budżetu państwa w wysokości do 6.000 zł - wyjaśnia ratusz.
Czas na składanie wniosków mija 12 marca.
Komentarze (0)