Zapowiedziano nowe ścieżki rowerowe. Budowę, już przy przetargach, podzielono na dwa etapy. Na razie udało się tylko z pierwszym, przy drugim, którego elementem była budowa magistrali rowerowej z Podolszyc w stronę centrum miasta, trzeba było postępowanie unieważnić w całości. - Ceny ofert złożonych przewyższają dwukrotnie środki, jaki zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.
Budowę nowych ścieżek rowerowych zapowiedziano na konferencji prasowej wspólnie z marszałkiem Adamem Struzikiem, ponieważ Ratusz uzyskał dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Miejski Zarząd Dróg ogłosił dwa przetargi w czerwcu i w lipcu. Z tym pierwszym z powodzeniem, przy drugim na razie nie udało się wyłonić wykonawcy.
[ZT]15701[/ZT]
W ramach etapu I do 15 grudnia zostaną wykonane ścieżki:
- R-32, Dobrzykowska – od Ronda 19 pp. Odsieczy Lwowa do granicy miasta (wykonawcą będzie konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Instalacyjno-Budowlane WASKOP Elżbieta Wasek i P.H.U. Partnerstwo Dariusz Molendowski, kwota 3,5 mln zł)
- R-70, od Wisły ulicami Kolejową, Portową, Popłacińską do granicy miasta (wykonawca: Firma Budowlano-Drogowa Prasbet Sp. j., kwota: 2,9 mln zł).
16,5 mln zł – to suma złożonych ofert dla każdej z części zamówienia na budowę ścieżek rowerowych w ramach etapu II. Tymczasem na całość zamawiający przeznaczył 8 mln 20 tys. zł, o połowę mniej niż chcieli potencjalni wykonawcy. Z przetargiem na razie się nie powiodło. W ramach tego zamówienia przewidywano realizację ścieżek:
- R-62 przy ul. Mostowej oraz w alei Władysława Broniewskiego (wraz z wymianą balustrady na całej długości ścieżki),
- R-21 w ciągu ul. Nowy Rynek i Obrońców Westerplatte,
- R-1 od alei Armii Krajowej (przy Panoramie) ulicami Wyszogrodzką, Piłsudskiego i Jachowicza do ul. Bielskiej.
Pierwotny termin wykonania zamówienia był ustalony na 30 maja 2018 roku.
Przebieg poszczególnych ścieżek możecie zobaczyć na mapach: