Już za około dwa tygodnie będziemy mieli możliwość załatwienia spraw urzędowych w Ratuszu także w soboty. Już wiadomo, które dokładnie wydziały i biura staną się dostępne dla płocczan i w jakich godzinach.
O tym, że w soboty drzwi Ratusza czy Urzęd Stanu Cywilnego staną otwarte dla petentów już pisaliśmy. Na piątkowej konferencji prasowej podano, w których miejscach płocczanie nie pocałują przysłowiowej klamki u drzwi, kiedy przyjdą załatwić odpis lub zostawić dokumenty. Pierwsza okazja nadarzy się już 23 stycznia, kolejne w każdą drugą sobotę miesiąca. Godziny są bardzo dogodne, bo już od 7.30 rano aż do 15.30 urzędnicy będą w pracy. Także prezydent lub jego zastępcy bądź sekretarz miasta stawią się na dyżurze.
Wstępnie pojedynczy dyżur ma pełnić 30 osób. W zamian przysługuje im do odbioru wolny dzień w przeciągu tygodnia.
Nie wszystkie wydziały będą czynne w soboty. Zamknięte pozostaną: wydział edukacji i kultury, inwestycji i remontów, kontroli, nadzoru właścicielskiego, promocji i informacji, sportu i rekreacji, zamówień publicznych, zarządzania kryzysowego i spraw obronnych. Podobnie zmiany nie objęły np. biura miejskiego konserwatora zabytków.
Wydziały UMP, które będą czynne w soboty:
Biuro Obrotu Nieruchomościami Gminy
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
Biuro Rzecznika Osób Niepełnosprawnych
Biuro Zarządzania Nieruchomościami Gminy
Pełnomocnik ds. Organizacji Pozarządowych
Urząd Stanu Cywilnego
Wydział Ewidencji i Spraw Obywatelskich
Wydział Geodezji
Wydział Organizacyjny
Wydział Kształtowania Środowiska
Wydział Rozwoju Miasta
Wydział Skarbu i Budżetu
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
Czytaj też: