Reklama

Kosmiczne rachunki za prąd na Podolszycach

Opublikowano:
Autor:

Kosmiczne rachunki za prąd na Podolszycach - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Rachunki na grubo ponad tysiąc złotych dostali nasi czytelnicy z Podolszyc Południe. Energa przyznaje: to nasz błąd. I radzi, co zrobić w takiej sytuacji.

Rachunki na grubo ponad tysiąc złotych dostali nasi czytelnicy z Podolszyc Południe. Energa przyznaje: to nasz błąd. I radzi, co zrobić w takiej sytuacji.

Czytelnik, który w czwartek zadzwonił do naszej redakcji,  normalnie płaci za prąd ok. 180 zł. Nie mógł więc wyjść ze zdumienia, gdy na rachunku zobaczył kwotę ponad 1,2 tysiąca złotych! Okazało się, że nie jest odosobniony - horrendalne kwoty do zapłaty otrzymali też jego sąsiedzi z bloków przy ulicy Czwartaków.

- Chcieliśmy ustalić, skąd takie wysokie rachunki, nieproporcjonalne do zużycia, ale w tej firmie nie sposób się czegokolwiek dowiedzieć! - relacjonuje wzburzony płocczanin. - W stacjonarnym Biurze Obsługi Klienta dantejskie sceny! Ludzie chcą się dowiedzieć, co się stało, a panie na to: „dajcie nam pracować, od tego jest infolinia”. Wydzwaniamy więc na infolinię, a tam nie można porozmawiać z żywym człowiekiem, tylko włącza się automat, który  przekazuje informacje o innych regionach Polski, które guzik nas obchodzą. I musimy jeszcze płacić za połączenie. To jest granda!

- W wyniku problemów technicznych do części klientów z powiatu płockiego zamiast faktur uwzględniających rzeczywiste wskazania licznika, w ostatnim czasie wysłane zostały zawyżone faktury z szacunkowym zużyciem - przyznaje  Aldona Niedzielak, rzeczniczka płockiego oddziału Energi. - Pragniemy uspokoić klientów, iż firma zdaje sobie sprawę z zaistniałej sytuacji i nie będzie egzekwować płatności zawyżonych faktur.

Oznacza to, że klienci nie są zobowiązani do opłacenia rachunków, które znacząco odbiegają od zużycia prądu. -  Energa jest w trakcie wewnętrznej weryfikacji rozesłanych faktur - informuje Aldona Niedzielak. - Po wykryciu w systemie nieprawidłowo wystawionej faktury lub po uzyskaniu i zweryfikowaniu informacji o zawyżonej fakturze od klienta, rachunek zostanie niezwłocznie skorygowany.

Co dalej? Firma prosi, by porównali liczbę kWh na fakturze ze stanem na liczniku i - jeśli będą w nich rażące różnice - skontaktowali się z Energą. Możliwości są dwie - albo przez infolinię 555 555 555, albo przez indywidualne konto w eBOK.

- W przypadku, gdyby czas oczekiwania na połączenie z infolinią znacząco się wydłużył, prosimy o kontakt w późniejszym terminie - zastrzega Aldona Niedzielak. - Przepraszamy naszych klientów za niedogodności. Firma dokłada wszelkich starań, aby jak najszybciej do wszystkich klientów trafiły prawidłowe rozliczenia.

 Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7-22. EBOK dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE